۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
رئیس سازمان صمت استان بوشهر:

صادرکنندگان بوشهری بیش از تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر ارزش کل تعهدات ارزی بنگاه‌های صادراتی استان بوشهر را شش میلیارد و ۳۹۵ میلیون یورو دانست و گفت: در این راستا صادرکنندگان استان بوشهر به ۱۱۰ درصد از تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۰۵۶

صادرکنندگان بوشهری بیش از تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سید حسین حسینی از رشد صادرات غیر نفتی از استان در شش ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: ۱۳.۳ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۴.۶ میلیارد دلار از استان بوشهر به کشور‌های هدف صادر شده که که از نظر وزنی ۱۵ درصد و ارزشی ۸۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان بوشهری هفت میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات خود را بازگرداندند گفت: ارزش کل تعهدات ارزی بنگاه‌های صادراتی استان شش میلیارد و ۳۹۵ میلیون یورو، میزان تعهدات ایفا شده هفت میلیارد و شش میلیون یورو، فروش ارز در سامانه نیما ۶.۶ میلیارد یورو و میزان واردات در قبال صادرات ۹۹ میلیون یورو در سه سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: در راستای تشکیل جلسات مستمر کارگروه‌های تخصصی حوزه تجارت خارجی از سوی سازمان صمت استان، عملکرد صادرکنندگان استان بوشهر در حوزه ایفای تعهدات ارزی و طبق ارزیابی سازمان توسعه تجارت ایران، این استان با ۱۱۰ درصد رفع تعهد در میان ۳۱ استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

حسینی تشریح کرد: صادرکنندگان با وجود برخی از مسائل و مشکلات پیش رو در بخش تجارت خارجی از قبیل تحریم‌ها و غیره، موفق شدند عملکرد مطلوبی را داشته باشند و علاوه بر صادرات کالا، به تعهدات خود در قبال کشور نیز به خوبی عمل کنند.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام برای رونق صادرات بخش خصوصی تسهیل‌گری و مقررات‌زدایی است که در این صورت صادرکنندگان این بخش می‌توانند با توانمندی خود حتی در شرایط دشوار امروز نیز به بازار‌های خارجی ورود کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار