۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
رئیس سازمان صمت استان بوشهر:

۱۳ میلیون و ۳۳۱ هزار تن کالا از بنادر استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳ میلیون و ۳۳۱ هزار تن کالا از بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۰ کشور صادر شد.
کد خبر: ۹۱۰۴۵

۱۳ میلیون و ۳۳۱ هزار تن کالا از بنادر استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شد

سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با بیان اینکه همجواری استان بوشهر با خلیج فارس ظرفیت مهمی در عرصه تجارت دریایی به ویژه صادرات فراهم کرده است اظهار داشت: اکنون در تمامی نقاط ساحلی شهری و روستایی استان بوشهر زیرساخت‌های بندری و گمرکی فراهم شده است.

وی ظرفیت‌های تولیدی استان بوشهر در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی و آبزی‌پروری را محصولات صادراتی دانست و بیان کرد: در نیمه نخست امسال، ۱۳ میلیون و ۳۳۱ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار از این استان به کشور‌های هدف صادر شده است.

حسینی از افزایش صادرات در نیمه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در این مدت، صادرات غیر نفتی استان بوشهر از نظر وزن ۱۵ درصد و ارزش ۸۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرک‌های استان شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان، سبزی و صیفی بوده است.

وی با اشاره به صادرات کالا‌ها از بنادر استان بوشهر به بیش از ۱۰ کشور خاطر نشان کرد: ۱۰ کشور اول مقصد صادراتی کالا‌های استان کشور‌های چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل، قطر، نیجریه و افغانستان هستند.

حسینی از افزایش صادرات کالا‌ها از بنادر استان بوشهر به کشور قطر خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال، ۴۳۲ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۸ میلیون دلار از گمرکات این استان به کشور قطر صادر شد.

وی همسایگی با کشور‌های عربی به ویژه کشور قطر را از شاخص‌های استان بوشهر را خواند و افزود: در نیمه نخست امسال، کالا‌هایی در بخش صنعت، فرش و صنایع دستی، کشاورزی و صنایع غذایی، محصولات معدنی و صنایع معدنی از بنادر این استان به کشور قطر صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: در این مدت، بیشترین کالا‌های صادر شده به کشور قطر از نظر ارزش در بخش کشاورزی و صنایع غذایی شامل گوجه فرنگی، هندوانه، خربزه، انواع سبزی تازه، میگو به ارزش بیش از ۳۳ میلیون دلار بوده است.

حسینی گفت: بیشترین صادرات کالا به کشور قطر از نظر وزن هم مربوط به بخش معدن وصنایع معدنی شامل سیمان، کلینکر، انواع سرامیک و کاشی به میزان بیش از ۳۱۶ هزار تن بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار