۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

پهپاد‌ها ابزار نوینی در خدمت بنادر هوشمند

پهپاد‌های بدون سرنشین در نقش پشتیبانی، کنترل و ایجاد ایمنی در بنادر یکی از ابزار‌های نوین و ضروری به منظور دستیابی بنادر به هوشمند‌ سازی و به کارگیری فنّاوری‌های دیجیتالی است.
کد خبر: ۹۱۰۴۳

پهپاد‌ها ابزار نوینی در خدمت بنادر هوشمند
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، به گفتۀ کارشناسان و دست اندرکاران پهپاد‌های بدون سرنشین این امکان را در بنادر ایجاد می‌کنند تا ضمن کنترل و پشتیبانی بتوان سریعتر به حوادث واکنش نشان داد و یک بندر امن‌تر برای کارکنان بندری و خدمه کشتی ایجاد کرد.

"جان راجرز" از کارشناسان و تحلیلگران دریایی با اشاره به اینکه وجود پهپاد‌ها لازمۀ یک بندر هوشمند می‌باشد، در این زمینه می‌گوید: در حال حاضر بکارگیری پهپاد‌های بدون سرنشین در اکثر بنادر توسط کشور‌های ساحلی به کار گرفته می‌شود. خوشبختانه دوره‌های آموزشی برای استفاده از پهپاد‌ها در اکثر بنادر برگزار می‌شود که این کار جای خوشحالی دارد.

به گفتۀ وی پهپاد‌ها می‌توانند از راه دور و با کمک ارسال تصاویر مسئولان بندری و تیم‌های نجات را در جریان دقیق محل حوادث قرار دهند ضمن اینکه با گشت‌زنی در اطراف بنادر بر کلیۀ فعل و انفعالات نظارت و رصد کرده و گزارش‌های لحظه‎ای تهیه کند تا به مسئولان  در تصمیم گیری‌ها کمک کند.

این گزارش حاکی است به منظور دستیابی بندر آنتورپ به ایمنی و مقابله با حوادث بیشتر و دستیابی این بندر به پهپاد‌های بدون سرنشین در راستای هوشمند سازی اخیراً توافقی را با آژانس ایمنی دریانوردی اروپا EMSA منعقد کرد تا مأموران اداره بندر، بازرسی و نظارت محدوده‌ای به مساحت ۱۲۰ کیلومتر مربع از بندر را توسط پهپاد‌ها برعهده گیرند.

در این ارتباط "پل واترز" از مدیران بندر آنتورپ گفت: همکاری ما با آژانس ایمنی دریانوردی اروپا این امکان را به ما می‌دهد تا با استفاده از فنّاوری‌های نوین بدون تلف کردن وقت به حوادث دریایی واکنش نشان داده و یک بندر امن را برای کاربران ایجاد کنیم.

وی افزود: استفاده از پهپاد‌های بدون سرنشین نقش مهمی را در ایجاد بنادر هوشمند ایفا خواهند کرد که اعتقاد دارم تمامی بنادر هوشمند برای تحقق ایده‌ها و آرمان‌های خود باید استفاده از پهپاد‌های بدون سرنشین را در دستور کار قرار دهند همان کاری که بندر آنتورپ  به عنوان یک بندر هوشمند و شاخص انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت: هدف نهایی مسئولان بندر آنتورپ ایجاد شبکه‌ای از هواپیما‌های بدون سرنشین است که می‌توانند به طور ۲۴ ساعته فعالیت مختلف بندری را کنترل و نظارت کنند که در این ارتباط میزان خطا به حداقل می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار