۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

تداوم جستجو برای یافتن صیادان مفقود شده بر اثر توفان شاهین

تداوم جستجو برای یافتن صیادان مفقود شده بر اثر توفان شاهین
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردى از تداوم جستجو‌ها برای یافتن صیادان مفقود شده در حادثه توفان حارّه‌ای شاهین در چابهار خبر داد.
کد خبر: ۹۱۰۳۴

به گزارش مانا، نادر پسنده در رابطه با آخرین وضعیت حادثه برای لنج ماهیگیران در بندر چابهار گفت: روز گذشته وقوع یک حادثه در پسا بندر چابهار برای یک لنج ماهیگیری از طریق سازمان شیلات به سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شد. بلافاصله تیم های جستجو و نجات  ما به کمک تیم های شیلات رفته و جستجو را آغاز کردند تا بتوانند ردی از صیادان مفقود شده به دست بیاورند.

وی ادامه داد: براساس اعلام شیلات، یک لنج ماهیگیری با وجود ممنوعیت ورود به دریا اقدام به خروج می کند و در اطراف پسابندر دچار توفان شده و پس از برخورد با صخره غرق شده و از سرنشینان آن مفقود می شوند.

به گفته مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردى بعد از بهتر شدن وضعیت جوی کار جستجو از سوی تیم‌های شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده و تا ظهر امروز با وجود اینکه محل حادثه اطراف پسابندر بوده است، هیچ ردی از مفقودی ها به دست نیامده است.

پسنده در مورد تعداد دقیق صیادان مفقود شده گفت: براساس قانون کنترل بنادر صیادی با شیلات است و ما نیز اطلاعات خود را از آنها می گیریم.  براساس آخرین اعلام شیلات پنج صیاد مفقود شده‌اند.

وی در مورد تداوم یا توقف عملیات جستجو و اینکه آیا امکان زنده ماندن صیادان وجود دارد، اظهار کرد‌: روز گذشته شرایط دشواری را در دریا سپری کردیم و متاسفانه در زمان توفان این لنج با وجود ممنوعیت ها اقدام به خروج کرد که حادثه پیش آمد. تا زمان یافتن مفقودان تیم های شیلات و سازمان بنادر و دریانوردی کار جستجو را انجام می دهند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار