۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

غرق شدگی ۶۴ نفر در آب‌های مازندران طی تابستان ۱۴۰۰/ افزایش ۶۰ درصدی غرق شدگان در دریای خزر

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی غرق شدگی‌های در تابستان امسال گفت: از ابتدای خرداد ماه تا پایان تابستان در مجموع ۶۴ نفر غرق شدند و ۶۲۱ نفر نیز توسط ناجیان غریق نجات یافتند.
کد خبر: ۹۱۰۱۰

غرق شدگی ۶۴ نفر در آب‌های مازندران طی تابستان ۱۴۰۰/ افزایش ۶۰ درصدی غرق شدگان در دریای خزر
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در مجموع تابستان امسال ۶۴ نفر در آب‌های استان مازندران دچار غرق شدگی شدند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به اینکه ۶ نفر از غرق شدگان خانم و ۵۸ نفر مرد بوده اند، ادامه داد: همچنین از این تعداد غرق شده، ۱۹ نفر از بومیان استان، ۳۶ نفر غیر بومی و ۹ نفر از اتباع افغان بوده‌اند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، یادآور شد: بر اساس آمار اخذ شده، ۳۹ نفر از غرق شدگان از ساعت هشت صبح تا هشت شب دچار غرق شدگی شده اند و مابقی آن‌ها در ساعات خارج از حضور ناجیان غریق و بین ساعت‌های هشت شب به بعد تا قبل از هشت صبح غرق شده اند.

وی خاطرنشان ساخت:  همچنین آمار‌ها حاکی از نجات ۶۲۱ نفر توسط ناجیان غریق از غرق شدگی و مرگ در آب‌های استان مازندران از ابتدای خرداد ماه تا پایان فصل تابستان است که از این تعداد نجات یافته، ۴۶۹ نفر مرد و ۱۴۹ نفر زن بوده اند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، عنوان کرد: مقایسه میزان غرق شدگی طی چهار ماه اخیر، حاکی از آن است که بیشترین میزان غرق شدگی در تیر ماه با ۲۲ نفر رخ داده است.

محمود آباد؛ بیشترین میزان غرق شدگی را به خود اختصاص داد

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، همچنین شهرستان محمود آباد با ۱۷ نفر غرق شده، بیشترین میزان غرق شدگی را در میان سایر شهرستان‌های ساحلی استان در تابستان امسال به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته در همین مدت، ۴۰ نفر دچار غرق شدگی شده بودند، عنوان کرد: مقایسه تعداد غرق شدگان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۶۰ درصدی آمار غرق شدگان است.

رجبی یکی از مهمترین دلایل افزایش غرق شدگی‌ها در تابستان امسال را کاهش نیرو‌های ناجی غریق به دلیل کمبود بودجه برای تامین حقوق آن‌ها و نیز به کارگیری ناجیان کم تجربه‌تر عنوان کرد.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، سال گذشته ۹۰۰ نفر ناجی غریق از سوی استانداری مازندران در مناطق خطرآفرین استقرار یافته بودند که امسال این تعداد به ۴۵۰ نفر ناجی کاهش یافت.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۴۵۰ نفر ناجی غریق در محدوده طرح‌های سالم سازی دریا توسط مجریان طرح مستقر شده بودند که امسال به دلیل تعطیلی شناگاه‌ها، این ناجیان نیز حذف شده بودند.

وی بیان داشت: همچنین امسال در مقایسه با چهار ماهه تعطیلات تابستانی سال گذشته، تعداد روز‌های طوفانی دریا بسیار بیشتر بود که این امر نیز در افزایش آمار غرق شدگان بسیار تاثیر داشت.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، اذعان داشت: امسال در طول ۷۲۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران و در ۳۷۲ نقطه حادثه خیز استقرار یافته اند تا از ورود موج عظیم گردشگران به دریا جهت شنا جلو گیری کنند.

رجبی ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در خارج از این ساعات شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعداد  زیادی از هموطنمان گرفته شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان  کرد: امیدواریم با افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز فرهنگ سازی، مردم از شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

وی از مردم خواست تا به طور جدی از شنا کردن در دریا خودداری کنند چرا که علاوه بر اینکه توسط بیماری مورد تهدید بیشتری قرار می‌گیرند از سوی دیگر شرایط نامناسب دریا و توفانی بودن آن، موجبات مرگ آن‌ها را فراهم خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار