۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

راه اندازی شبکه جامع آنلاین کربن زدایی توسط IMO

سازمان بین‌المللی دریانوردی و اداره بنادر و دریانوردی سنگاپور MPA شبکه جامع اطلاع رسانی کربن زدایی را به منظور دریافت اطلاعات، بررسی پروژه‌ها، حمایت از نوآوری‌ها، اشتراک گذاری اطلاعات و بررسی مشکلات راه اندازی کردند.
کد خبر: ۹۱۰۰۷

راه اندازی شبکه جامع آنلاین کربن زدایی توسط IMO


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در این شبکه بیش از ۱۴۰ پروژه با ۵۰۰ شریک به منظور تأمین و بازیابی ۱۳ نوع سوخت در  قاره‌های آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین، خاور‌میانه و اقیانوس آرام تعریف شده است.

براساس این گزارش شبکه NextGEN مخفف Green and Effic Navigation  با هدف تشویق به اشتراک گذاری اطلاعات، ایجاد شبکه‌های مهم فرصت‌های همکاری، تسهیل ظرفیت سازی و اجرای پروژه‌های مشترک بین کشور‌ها راه اندازی شده است که این شبکه به عنوان یک نقطه کانونی و ابزار مرجع برای ذی‌نفعان دولتی و خصوصی دریایی عمل خواهد کرد.

خانم "Quah Ley Hoon" مدیر اجرایی MPA در زمینه راه‌اندازی این شبکه گفت: در سال ۲۰۱۸ کاهش گاز‌های گلخانه‌ای توسط IMO تصویب شد که باید تا سال ۲۰۵۰ حداقل ۵۰ درصد گاز‌های گلخانه‌ای نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش یابد. در این ارتباط NextGEN به منظور توسعه فنّاوری‌های سوخت کم کربن با اهداف بلند پروازانه قصد دارد به عنوان یک پرتال ابتکاری از نسل بعدی سیستم‌های کم کربن و کربن صفر درصد حمایت کند.

وی افزود: در این شبکه IMO به دنبال ایجاد مراکز فنّاوری دریایی کربن زدایی در کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه است و در این ارتباط از سوخت آمونیاک پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه خط کشتیرانی مرسک و (CCS (Carbon Capture and Storage دست یاری به ما داده‌اند.

اعتقاد دارم که هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی طرح‌های کربن زدایی را به ثمر برساند و این یک تلاش جمعی جهانی می‌خواهد که راه‌اندازی پرتال از جمله آنهاست.

از سوی دیگر ذی‌نفعان دریایی را گرد‌هم  آورده تا مسائل و مشکلات و تهدیدات مربوط به کربن زدایی را در صنعت کشتیرانی شناسایی کند.

وی در پایان گفت: بزرگترین چالشی که با آن روبه‌رو هستیم مبارزه با گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی است به همین جهت به اقدامات مشترک زیادی نیاز داریم تا تحقیقات در زمینه فنّاوری و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای به نتیجه برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار