۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

برترین‎های حوزه دریا و دریانوردی در استان بوشهر تجلیل شدند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته دریانوردی برترین‌های حوزه دریا و دریانوردی در استان بوشهر تجلیل شدند.
کد خبر: ۹۱۰۰۶

برترین‎های حوزه دریا و دریانوردی در استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  سیاوش ارجمندزاده با تبریک هفته دریانوردی اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت این مناسبت مهم سه موسسه آموزشی، یک شرکت کشتی سازی، دو مالک شناور، یک شرکت کشتی سازی و شرکت راهبری تعمیر و نگهداری شناور‌های جستحو و نجات دریایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی بیان کرد: شرکت ناخدای جزیره یکی از شرکت‎های برجسته کشور در زمینه ساخت شناور‌های فلزی است که این مهم را با بهره‏‌گیری از نیرو‌های با دانش و توانمند بومی اجرایی کرده است.

ارجمندزاده اظهار داشت: این شرکت در ۱۰ سال گذشته ۳۰ شناور فلزی ساخته که مجموع تولید آن با تولید سایر کارگاه‏‎های جنوب کشور برابری می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مدیریت شرکت ناخدای جزیره از نقاط قوت و برجسته این شرکت است چراکه با تدبیر و درایت خود و با کمترین امکانات موفق به کسب عناوین ارزشمندی در حوزه ساخت شناور ها‌ی خدماتی شده و در این بین برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت شناور لندینگ گرافت با ظرفیت ناخالص زیر ۵۰۰ و قابلیت حمل ۱۴ کانتینر ۲۰ فوت شده است.

ارجمندزاده ادامه داد: همزمان با هفته دریانوردی دو مالک شناور برتر استان نیز به واسطه رعایت الزامات کنوانسیون MLC  برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفتند. این مالکین در ارتباط با وضعیت رفاهی، معیشتی، پرداخت به موقع حقوق و مزایای دریانوردان نهایت همکاری را داشته و همچنین در ارتباط با مسائل ایمنی و پیشگیری از بروز سوانح دریایی نیز نقش مفید و موثری ایفا کرده‌اند.

وی افزود: دریانوردان مهم‌ترین عامل در تأمین ایمنی تردد و پیشگیری از بروز سوانح دریایی هستند که سرمایه‎گذاری مطلوب بر روی آن‌ها می‌تواند حوادث دریایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: تجلیل از مؤسسه‎های آموزش دریانوردی دریافر نوین، کشتیرانی جمهوری اسلامی و شهاب خلیج فارس به عنوان موسسه‎های برتر در آموزش استاندارد‌های بین المللی و به روز دنیا از دیگر برنامه‏‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت هفته دریانوردی در استان بوشهر صورت گرفته است.

بازدید از شرکت بحر خزر به عنوان ارائه دهنده خدمات جستجو و نجات و امداد پزشکی به دریانوردان تردد کننده در آب‌های نیلگون خلیج فارس از دیگر برنامه‌هایی است که تاکنون به مناسبت گرامیداشت هفته دریانوردی در استان بوشهر اجرایی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار