۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲

برنامه وزارت نیرو برای احداث ده‌ها آب شیرین کن در مناطق ساحلی کشور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه وزارت نیرو برای احداث ده‌ها آب شیرین کن در مناطق ساحلی جنوب و شمال کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۷۹

برنامه وزارت نیرو برای احداث ده‌ها آب شیرین کن در مناطق ساحلی کشور
حمیدرضا جانباز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: در این طرح زیربنایی، ده‌ها دستگاه آب شیرین کن در مناطق ساحلی خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر نصب خواهد شد تا مردم ساحل نشین کشور بتوانند از آب سالم و پایدار استفاده کنند.

وی هدف گذاری برنامه احداث شیرین کن در مناطق ساحلی کشور را دو ساله بیان کرد و افزود: بر اساس این طرح تا دو ساله آینده در شبانه روز ۲۰۰ هزار متر مکعب آب سالم در اختیار مردم ساحل نشین کشور قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه افزود: بیشتر آب شیرین کن‌ها به منظور کاهش وابستگی به بارش‌ها و تامین پایدار آب آشامیدنی در آب‌های شور و لب شور احداث می‌شود.
به گفتۀ وی طرح احداث و راه اندازی آب شیرین کن در شهر‌های مینوشهر، چوئبده، ماهشهر، آبادان، خرمشهر و اروندکنار خوزستان با هدف تامین پایدار آب آشامیدنی شروع شده است.  

وی ادامه داد: مجوز احداث آب شیرین کن در شهر‌های ساحلی خوزستان تا سقف ۱۵۰هزار متر مکعب در شبانه روز به شرکت آب و فاضلاب خوزستان  داده شده است.

در هفته دولت نخستین آب شیرین کن در شهر بندی اروندکنار به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی یک آب شیرین کن در مینوشهر خرمشهر شروع شد.

شهر‌های ساحلی خوزستان به خصوص ماهشهر، اروندکنار و چوئبده در سال‌های اخیر با کمبود آب و کاهش کیفیت آب مصرفی روبه‌رو بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار