۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

وزش باد شدید در مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از بعدازظهر امروز شدت باد در مناطق مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
کد خبر: ۹۰۹۶۷

وزش باد شدید در مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان

مرضیه سی سی پور گفت: در ساعات صبح تا ظهر وضعیت جوی و دریایی نسبتاً آرامی پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر و شب در مناطق دریایی استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی خواهیم داشت.

وی گفت: از ساعات بعدازظهر امروز در جزایر خلیج فارس و غرب تنگه‌ی هرمز، وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی گفت: شدت باد در مناطق دریایی استان تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق فراساحل جزایر کیش و لاوان به بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج در جزایر غربی استان (جزیره لاوان) به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر نیز خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود با توجه به مواج شدن دریا از تردد شناور‌های سبک در مناطقی، چون کیش، لاوان، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، قشم، هرمز، لارک و هنگام خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن کشتی‌های تجاری به سمت بنادر بوشهر و خوزستان انجام شود.

وی گفت: فردا شدت باد شمال غربی شدت بیشتری خواهد یافت و تا صبح دوشنبه سبب مواج ماندن خلیج فارس و تنگه‌ی هرمز خواهد شد.

سی سی پور گفت: در ساعات بعدازظهر روز جاری در ارتفاعات استان با رشد ابر، احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: از لحاظ دمایی تا اواسط هفته جاری در برخی نقاط کاهش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار