۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

مرز دریایی خرمشهر برای بازگشت زائران اربعین به کشور بسته است

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) برای بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور بسته است.
کد خبر: ۹۰۹۶۶


مرز دریایی خرمشهر برای بازگشت زائران اربعین به کشور بسته است
محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: هنوز هیچ توافقی برای بازگشایی مرز دریایی خرمشهر برای بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور صورت نگرفته است بنابراین مسئولان عراقی اجازه بازگشت زائران اربعین از طریق خط دریایی بصره به خرمشهر را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه مرزهای زمینی و دریایی خوزستان برای عزیمت زائران اربعین حسینی به شعرهای مقدس عراق بسته هستند افزود: عزیمت زائران به کربلا و نجف تنها از طریق هوایی امکان پذیر است.

فرماندار خرمشهر همچنین با اشاره به اینکه نقاط ساحلی منطقه آزاد اروند برای تردد احتمالی زائران اربعین قرنطینه و محافظت می شود، افزود: آبهای مرزی جنوب خوزستان تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و اجازه هیچ گونه ترددی به زائران اربعین داده نمی‌شود.

حیدری افزود: تردد شناورهای باری و تجاری بین خرمشهر و بنادر جنوبی عراق ادامه دارد و هیچگونه محدودیتی برای تردد شناورهای باری ایجاد نشده است.

هفتۀ گذشته سردار سرتیپ احمدرضا گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در بازدید از اروندرود گفته بود مرزهای دریایی برای تردد زائران اربعین بسته خواهد بود.

در یک هفتۀ اخیر صدها زائر اربعین به امید بازگشایی مرزها‌، از نقاط مختلف کشور خود را به منطقه آزاد اروند و شهرهای بندری آبادان و خرمشهر رساندند تا بتوانند از مناطق مرزی و دریایی خود را به شهرهای مقدس عراق برسانند.

طبق قوانین عراق ورود غیرقانونی به این کشور تا سه سال زندانی دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار