۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

ورود موج عظیم گردشگران در سواحل مازندران/ ترافیک سنگین در شهرستان‌های ساحلی مازندران

دبیر ستاد ساماندهی سواحل  استان مازندران از ورود موج عظیم گردشگران در سواحل استان مازندران خبر داد و گفت: در پی بازگشایی جاده ها و آزادسازی سفر، شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران به استان و ترافیک سنگین در تمام شهرستان های ساحلی استان هستیم.
کد خبر: ۹۰۹۵۳

ورود موج عظیم گردشگران در سواحل مازندران/ ترافیک سنگین در شهرستان‌های ساحلی مازندران
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در پی بازگشایی جاده‌ها و آزادسازی سفر، شاهد ورود تعداد زیادی گردشگران به استان و ترافیک سنگین در تمام شهرستان‌های ساحلی استان هستیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل  استان مازندران از ورود موج عظیم گردشگران در سواحل استان مازندران خبر داد و گفت: بر اساس اعلام ستاد کرونای استان، هم اکنون مازندران در وضعیت زرد به لحاظ کرونایی قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: پیش بینی می‌شود ورود گردشگران به استان تا پایان هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به افزایش آمار غرق شدگی‌ها در تابستان امسال به دلیل تعطیلی شناگاه‌ها بر اساس دستور ستاد کرونای استان، گفت: با وجود استقرار ناجیان غریق در نوار ساحلی استان، اما همچنان شاهد ورود گردشگران به دریا برای شنا در مناطق خطرآفرین هستیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به فعالیت ۲۸ طرح ساماندهی دریا در نوار ساحلی طی سال‌های گذشته در استان بیان داشت: شناگاه‌های این طرح‌های ساماندهی دریا از دهم تیرماه با قرمز شدن شرایط کرونایی مجدد تعطیل شده‌اند.

رجبی با اشاره به طول گسترده نوار ساحلی استان مازندران به طول  ۴۷۰ کیلومتر، تاکید کرد: کنترل این بخش از ساحل برای جلوگیری از ورود گردشگران به دریا بسیار مشکل است و استقرار حتی چهار هزار ناجی غریق نیز برای این امر کافی نخواهد بود.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، شرایط به گونه‌ای است که در حال حاضر نسبت به استقرار ۹۰۰ نفر ناجی غریق در ۳۷۵ نقطه حادثه خیز اقدام کرده‌ایم تا از ورود موج عظیم گردشگران به دریا جهت شنا جلو‌گیری کنند.

رجبی ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در خارج از این ساعات شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعداد  زیادی از هموطنمان گرفته شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان  کرد: امیدواریم با افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز فرهنگ سازی، مردم از شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، تصریح کرد: در این چند روزه تمام مسئولان استانی اعم از نیروی انتظامی، هلال احمر، استانداری و ناجیان غریق در سواحل استقرار داشتند تا بتوانند به امور امداد و نجات گردشگران رسیدگی کنند.

وی با اشاره به باز بودن تمام جاده‌های منتهی به دریا گفت: بر اساس دستور ستاد کرونای استان، فقط در ایام سه روزه تعطیلات عاشورا و تاسوعا جاده‌های منتهی به دریا بسته شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار