۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر خبر داد:

توقیف ۱۰ فروند شناور صیادی در استان بوشهر

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: در طرح عملیاتی این یگان پس از پایان فصل صید میگو به منظور نظارت بر فعالیت صید شناور‌ها و کنترل صیدگاه‌ها در محدوده آب‌های خلیج‌فارس استان ۱۰ فروند لنج صیادی متخلف متوقف و یک رشته تور ترال ماهی کشف شد.
کد خبر: ۹۰۹۵۱

توقیف ۱۰ فروند شناور صیادی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ قدرت‌اله حاتم‌وند حفظ ذخایر آبزیان را از اولویت‌های شیلات بیان کرد و اظهار داشت: صید آبزیان بر اساس صدور مجوز‌ها انجام و در غیر این صورت تخلف و قاچاق محسوب می‌شود.

وی از برخورد با صید غیرمجاز و توقیف شناور‌های صیادی متخلف در خلیج فارس خبر داد و گفت: باتوجه به صید غیرمجاز از سوی برخی شناور‌ها در بعضی از صیدگاه‌ها در شمال و جنوب استان، ۱۰ فروند شناور صیادی که در آب‌های ساحلی این استان مشغول صید غیرمجاز بودند توقیف شدند.

حاتم‌وند، نداشتن مجوز صید، رعایت نکردن حریم صیدگاه‌ها و حمل ادوات و ملوانان غیرمجاز را از دلایل توقیف ۱۰ فروند شناور یاد شده عنوان کرد.

وی  به ارجاع ۹ فقره پرونده این شناور‌ها به کمیسیون تخلفات صیادی اشاره کرد و گفت: یک فقره پرونده که حامل تور ترال ممنوعه ماهی بوده به مراجع قضائی ارجاع شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان بوشهر بنادر صیادی کنگان، دیر، بندرگاه، هندیجان و اروند کنار را مبدأ این شناور‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: این شناور‌ها در پنج مایلی آب‌های دیر، هفت مایلی بندر عامری تنگستان، منطقه کوهبانگ و آب‌های ساحلی دیلم توقیف شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار