۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
واحد ارتباط با دریانوردان شرکت تأمین نیرو کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شد؛

آغاز مرحله تازه‌ای از تکریم دریانوردان و خانواده‌های دریایی

مهندس محمدرضا مدرس‌خیابانی نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با هدف تکریم دریانوردان و خانواده ایشان، کاهش مراجعات حضوری و پیگیری خدمات مورد نیاز دریانوردان، "واحد ارتباط با دریانوردان" را که از سوی شرکت تأمین نیرو راه‌اندازی شده است افتتاح کرد.
کد خبر: ۹۰۹۴۴

آغاز مرحله تازه‌ای از تکریم دریانوردان و خانواده‌های دریایی

به گزارش خبرنگار مانا؛ مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز جهانی دریانوردی و در مراسم آغاز به کار رسمی "واحد ارتباط با دریانوردان" شرکت تأمین نیرو گفت: این واحد در راستای تکریم همکاران دریانورد، تداوم ارتباط با خانواده‌های دریایی و حفظ و نگهداشت سرمایه انسانی توأم با افزایش رضایت ایشان، راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراجعه حضوری در دوائر و سازمان‌ها در حال کمرنگ شدن است، تصریح کرد: با استفاده از فنّاوری بایستی بخش اعظم ارتباط با دریانوردان و خانواده‌های ایشان برقرار شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: استفاده از فنّاوری، راهبردی است که طی آن سازمان تلاش می‌کند با آگاهی از نیازها و رفتارهای پرسنل خود ارتباط مؤثرتری با آنها برقرار نماید که این امر در میزان موفقیت سازمان بسیار مؤثر است.

مهندس مدرس خیابانی با تأکید بر اینکه میزان رضایت‌مندی از خدمات ارائه شده در توفیق "واحد ارتباط با دریانوردان" و شرکت تأمین نیرو گروه کشتیرانی نقش مؤثری دارد، خاطر نشان کرد: مؤسسه آموزشی کشتیرانی می‌بایست در خصوص طراحی و اجرای برنامه مدون نظرسنجی و محاسبه رضایت سنجی دریانوردان با شرکت تأمین نیرو همکاری نزدیک داشته باشد و این همکاری باید در خصوص انجام مطالعات تطبیقی، منطبق با فرهنگ ایرانی- اسلامی و فرهنگ سازمانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باشد.

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی "واحد ارتباط با دریانوردان" شرکت تأمین نیرو، میزان رضایت‌مندی همکاران دریایی که در خط مقدم کاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند بیش از پیش افزایش یابد.

وی تأکید کرد: برنامه‌های جبران خدمات همکاران دریایی و افزایش میزان رضایت‌مندی ایشان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

در ادامه مراسم افتتاح "واحد ارتباط با دریانوردان" شرکت تأمین نیرو، که با حضور مهندس سعید جبلی معاون سرمایه انسانی و پشتیبانی گروه کشتیرانی، دکتر فرشید فرید رئیس هیئت مدیره شرمت تأمین نیرو و کاپیتان سید مسعود میریوسفی مدیرعامل این شرکت و جمعی دیگر از مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ دکتر فرید طی سخنانی با تأکید بر اینکه هدف از راه اندازی این واحد تکریم ارباب رجوع است؛ گفت: CRM در تمام سازمان‌ها در مورد رابطه بین بدنه مدیریتی و مشتریان مطرح است اما در شرکت تأمین نیرو بحث SRM و ارتباط مستقیم با دریانورد مطرح است.

وی ادامه داد: دریانورد از دید شرکت تأمین نیرو اصلی‌ترین سرمایه سازمان محسوب می‌شود بنابراین هدف از راه اندازی بخش "ارتباط با دریانوردان" تعامل دوجانبه با نیروهای فعال در دریا به منظور حفظ و صیانت و تکریم سرمایه‌های انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر فرید خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد رضایت حداکثری در کارکنان دریایی و ارج نهادن به آنان و خانواده‌های محترم و معززشان تلاش می‌کنیم تا با بهره گیری حداکثری از توانمندی‌های موجود، خواسته‌های برحق و قانونمند این عزیزان را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنیم و لبخند رضایت را بر چهره دریانوردان نمایان سازیم و به عبارتی نبود آنها را با بودمان و خواسته‌های آنها را با پیگیری‌های خود جبران نماییم.

رئیس هیئت مدیره شرکت تأمین نیرو با بیان اینکه در "واحد ارتباط با دریانوردان" ما با سه مقوله مواجه هستیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه مراجعان و مخاطبان ما یا دریانوردان فعال بر روی ناوگان و یا دریانوردانی هستند که به صورت حضوری مراجعه می‌کنند و یا خانواده‌های آنان هستند، هدف ما این است که این سه قسمت را از طریق مجموعه " ارتباط با دریانوردان" پوشش دهیم.

دکتر فرید ادامه داد: "واحد ارتباط با دریانوردان" در یک حوزه به عنوان وکیل مدافع دریانورد خواسته‌های آیین نامه دار و دستورالعمل دار را با سرعت و تا نتیجه نهایی پیگیری می‌نماید. در بخش دیگر روان‌شناسی دریانورد و خانواده او حائز اهمیت است، در حال حاضر کلیه نیروهای ورودی پس از طی مرحله روان‌شناسی و ارزیابی روانی جذب می شوند زیرا بسیاری از افراد از نظر فیزیکی مشکلی ندارند اما به واسطه عدم آشنایی با این شغل با معضل مواجه می شوند. خوشبختانه با ارزیابی روانی افراد پیش از جذب معضلات روانی به حداقل رسیده است.

دکتر فرید در تشریح بخش سوم فعالیت واحد ارتباط با دریانوردان در شرکت تأمین نیرو، گفت: بخش سوم که بسیار ضروری است موضوع مددکاری اجتماعی است؛ بسیاری از خانواده‌های دریانوردان چه در زمان حضور دریانورد و چه در زمان ماموریت او بر روی کشتی، با مشکلاتی مواجه می‌شوند که لازم است برای حل این مشکلات به آنها کمک شود.

در بخش پایانی این مراسم، مریم حسینی رئیس اداره برنامه ریزی و توسعه فنّاوری شرکت تأمین نیرو نیز در خصوص طراحی محل، بازنگری کلیه فرایندهای شرکت در ارتباط با "واحد ارتباط با دریانوردان” توضیحاتی را ارائه کرد.

شایان ذکر است، در حاشیه این مراسم مدیرعامل گروه کشتیرانی، صحبت‌ها و درخواست‌های خانواده همکار دریانورد اسمعیلی را به نمایندگی از دریانوردان گروه کشتیرانی، شنید و در حل مشکلات دریانوردان در حد توان شرکت و شرایط حال حاضر قول مساعد داد. 

گفتنی است جهت ارج نهادن به جایگاه دریانوردان و خانواده‌های آنان، افتتاح "واحد ارتباط با دریانوردان" توسط فرزند همکار دریانورد حسین اسمعیلی وردنجانی صورت گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار