۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

دریانوردان قهرمانان خاموش دوران کرونا

دبیر کل IMO گفت: دریانوردان قهرمانان خاموش و قربانیان جانبی دوران کرونا هستند که فداکاری آن‌ها در مدت بیش از ۲۰ ماه آنچنان برجسته بود که جهانیان را به تحسین واداشت.
کد خبر: ۹۰۹۱۴

دریانوردان قهرمانان خاموش دوران کرونابه گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "کیتاک لیم" که در کنفرانس بین‌المللی حمل‌ونقل  لندن سخنرانی می‌کرد با اشاره به وضعیت دریانوردان در دوران کرونا گفت: همان‌گونه که جهان شاهد بود صد‌ها هزار نفر دریانورد در دوران کرونا در محل خود گرفتار شدند و قادر به پیوستن به کشتی‌ها نبودند که خوشبختانه پس از تلاش‌های جهانی تعداد دریانوردانی که با بحران تغییر خدمه مواجه هستند به شدت کاهش یافته است.

وی در ادامه از دولت‌ها خواست همچنان دریانوردان را به عنوان نیروی انسانی کلیدی و کارگران اصلی قلمداد کرده و واکسیناسیون آنان را در بنادر بدون در نظر گرفتن ملیت آن‌ها ادامه دهند.

"کیتاک لیم" در ادامه گفت: رفاه دریانوردان برای دریافت همه گونه امکانات بهداشتی و پزشکی مهم‌ترین اولویت IMO می‌باشد، زیرا بهبودی و حمل‌و‌نقل سبز در آینده و توسعۀ پایدار مرهون تلاش‌های دریانوردا‌ن است.

دبیر کل IMO در ادامه دیجیتالی کردن کشتی‌ها، کربن زدایی، گرایش به سمت استفاده از سوخت‌های کم کربن و دستیابی به کربن صفر درصد را مورد تاکید قرار داد و گفت: IMO برنامه‌هایی برای اقدامات اجباری در زمینه بهره وری انرژی در دست اقدام دارد تا روند کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای تسریع شود.

وی تا‌کید کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده استراتژی IMO دستیابی به مرحلۀ اول کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در سال ۲۰۲۳ است.

وی خاطر نشان ساخت: راه‌های مقابله با تغییرات آب و هوایی صرفاً به انسجام، وحدت و یکپارچگی جامعۀ جهانی به خصوص جامعۀ دریایی بر‌می گردد که همواره بر آن تاکید می‌کنم و ضمن اظهار نگرانی از بی‌توجهی جهانیان به تغییرات آب و هوایی خواستار مشارکت مردم هستم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار