۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

ثبت رکورد خروج روزانه ۷۲ هزار تن کالای اساسی از بندرامام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در جریان خروج کالا‌های اساسی از مجتمع بندری امام خمینی (ره) ضمن بارگیری بیش از دو هزار و ۸۷۷ دستگاه کامیون طی یک روز، ۷۲ هزار تُن کالای اساسی در یک شبانه روز به مقاصد مصرف ارسال شد و رکورد تازه‌ای در عملیات بارگیری و خروج این نوع کالا به ثبت رسید.
کد خبر: ۹۰۹۱۳

به گزارش خبرنگارمانا، عادل دریس با اشاره به استمرار تلاش‌ها برای تسریع در خروج کالا‌های اساسی اظهار داشت: با همکاری دستگاه‌های ذیربط در زنجیرهی جابجایی کالا از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه جذب کامیون، بیش از دو هزار  و ۸۷۷ دستگاه کامیون طی یک شبانه‌روز جذب و بارگیری ۷۲ هزار تن انواع کالای اساسی به رکوردی تازه در خروج کالای اساسی دست یافتیم.


وی در ادامه افزود: تا پایان مرداد ماه سال جاری در حدود هفت میلیون و ۲۴۰ هزارتن انواع کالای اساسی به وسیله ۱۳۰ فروند کشتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) تخلیه شد که نشان از رشد ۲۳ درصدی تخلیه این نوع کالا دارد.

دریس همچنین میزان رشد در زمینه جذب کامیون را پنج درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل برشمرد و اظهار امیدواری کرد با بهره‌گیری از ابزار‌های تشویقی به منظور ترغیب کامیونداران برای حمل محمولات کالا‌های اساسی و ارتقای سطح همکاری بین دستگاه‌های متولی حمل و نقل، شاهد افزایش مستمر خروج کالا از طریق انواع شیوه‌های حمل و نقل از جمله حمل و نقل جاده‌ای باشیم.

مجتمع بندری امام خمینی (ره) با برخورداری از امکانات و تجهیزات مساعد از جمله اسکله‌هایی با آبخور بیش از ۱۳ متر و ادوات پیشرفته و استراتژیک تخلیه و بارگیری نقش بسزایی در زنجیرۀ جابجایی کالا و بازرگانی دریایی کشور برعهده دارد.

این بندر دومین بندر راهبردی و بزرگ جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار