۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

ایزوله شدن ۲ کشتی در بنادر خوزستان در پی مثبت بودن تست خدمه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ایزوله شدن دو فروند کشتی تجاری در بنادر خوزستان در پی مثبت شدن تست خدمه آنان به ویروس کرونا خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۱۱

ایزوله شدن ۲ کشتی در بنادر خوزستان در پی مثبت بودن تست خدمه
دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: در مجموع در ۱۰ روز اخیر ۴۸۹ نفر از طریق بنادر وارد خوزستان شدند که دو تست خدمه دو کشتی مثبت بود که مقرر شد طبق مقررات، این دو کشتی ایزوله شوند.

وی گفت: مقرر شده تحت هیچ شرایطی حتی یک خدمه کشتی بدون تست کرونا اجازه ورود به بنادر خوزستان و کشور را نداشته باشد، اما یک مورد تبعه پاکستانی از طریق یکی از بنادر خوزستان وارد کشور شده بود که با توجه به تست مثبت وی به کرونا، نباید وارد می‌شد که در نهایت همکاران ما جلوی ورود این تبعه پاکستانی را گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: بر اساس مصوبه ملی و استانی کرونا همچنان در ۴۰ مایلی دریا از همه خدمه کشتی‌ها تست PCR گرفته می‌شود و در صورت شناسایی یک مورد آلودگی، اجازه ورود کشتی به بندرگاه داده نخواهد شد.

وی گفت: فعالیت بنادر استان خوزستان با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و به مردم اطمینان می‌دهیم تحت هیچ شرایطی اجازه ورود شیوع کرونا از طریق دریایی و بندری را نخواهیم داد.

دکتر ابول نژادیان بیان کرد: چنانچه در مناطق بندری استان مواردی از اهمال یا تخلف در پیشگیری از کرونا مشاهده شود به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار