۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

سرمایه گذاری مشترک چین و هنگ‌کنگ برای حذف اسناد کاغذی در بنادر

شبکه تجاری حمل و نقل جهانی طی قراردادی با پنج بانک چینی و هنگ‌کنگی به منظور حذف اسناد کاغذی و صدور بارنامه‌های الکترونیکی مبتنی بر بلاک‌چین سرمایه گذاری می‌کند.
کد خبر: ۹۰۹۰۱

سرمایه گذاری مشترک چین و هنگ کنگ برای حذف اسناد کاغذی در بنادر
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "Bertrand Chen" مدیرعامل GSBN در این زمینه گفت: همه گیری کووید ۱۹ اگرچه آسیب‌ها و خسارت زیادی بر حمل و نقل دریایی وارد کرد، اما بسیاری از زمینه‌ها را تقویت کرد از جمله می‌توان به استفاده از سیستم‌های دیجیتالی و بلاک چین در تبادل اسناد اشاره کرد که  کاغذ را به خوبی حذف کرد و بارنامه الکترونیکی را جایگزین آن ساخت.

وی افزود:، اما اجرای طرح‌های متبنی بر بلاک‌چین به فرآیند‌های مالی و بانکی نیازمند است به گونه‌ای که بر اساس گزارش اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) تخمین زده می‌شود که ۱.۵ تریلیون دلار شکاف مالی در تجارت دریایی وجود دارد تا بتوان به فنّاوری دیجیتالی و بلاک چین کاملاً دسترسی داشت. در این ارتباط با کمک بانک‌های چینی و هنگ کنگی پروژه‌ای را در دست انجام داریم تا ضمن پُر کردن این شکاف‌های تجاری تا سال ۲۰۲۵ ضمن پُرکردن شکاف مالی تجاری  سرمایه گذاری توأم با سود آوری را به ۲.۵ تریلیون دلار برسانیم.

"جیمز هو"  معاون معاملات بخش بانکداری از BOCHK چین نیز در این زمینه گفت: سعی می‌کنیم  در اجرای این پروژه یکی از اعضای کلیدی گروه مشاوره مالی با شبکۀ تجاری حمل‌و‌نقل جهانی همکاری کنیم. ما درصددیم که با همکاری GSBN تحول دیجیتالی در صنعت حمل‌و‌نقل را تسریع کنیم.

وی در ادامه گفت: از آگوست سال جاری میلادی درصدد برآمدیم تا یک راه حل شفاف بدون کاغذ را با تبادل الکترونیکی اسناد بین بنادر راه‌اندازی کنیم تا در مرحلۀ اول کل بنادر در جنوب شرقی آسیا و بعد سایر کشور‌ها را پوشش دهد که این طرح در حال حاضر مراحل آزمایشی را طی می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار