۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
مرزبان در گفتگو با مانا مطرح کرد:

برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی طی هفته سوم مهرماه

مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی هفته سوم مهر ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۸۴

برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی طی هفته سوم مهرماه
علی اکبر مرزبان در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه طبق سنت هر ساله مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی در سال جاری نیز برگزار خواهد، دربارۀ کم و کیف برگزاری این مراسم تصریح کرد: با توجه به مسأله شیوع کرونا، بر خلاف سال‌های گذشته که معمولاً مراسم این روز به صورت باشکوه و با حضور مدعوین بسیار برگزار می‌شد، برگزاری مراسم امسال به صورت محدود، نمادین و با رعایت کامل پروتکل‌های اجرایی خواهد بود.
وی تجلیل از دریاییان نمونه ارگان‌های دریایی کشور را مهم‌ترین برنامه مراسم روز جهانی دریانوردی اعلام کرد و افزود: ارائه گزارش عملکرد یک سال اخیر از سوی برخی مدیران ارگان‌های دریایی و سخنرانی مقامات مربوطه از جمله دیگر برنامه‌های مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی است.
مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه مانند هر سال و در راستای اشاعه فرهنگ دریایی تولید محتوای مناسب روز جهانی دریانوردی انجام شده است، خاطر نشان کرد: ویژه‌نامه این روز، مقالات علمی حوزه دریانوردی، فیلم کوتاه و مستند در کنار کلیپ‌های ویژه روز جهانی دریانوردی در این مراسم پخش و ارائه خواهند شد.
مرزبان با یادآوری این موضوع که روز جهانی دریانوردی متعلق به تمامی فعالان عرصه دریای از شیلات و کشتیرانی گرفته تا آفشور، ساخت شناور و حوزه دفاعی است، افزود: تلاش سازمان بنادر و دریانوردی این است که علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی مراسمی درخور شأن و جایگاه ارگان‌های دریایی و فعالان این حوزه برگزار کند.
وی در رابطه با زمان برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی نیز گفت: با توجه به مناسبت های مذهبی دو هفته آغازین مهر ماه، تصمیم بر این شد که مراسم روز جهانی دریانوردی طی هفته سوم مهر برگزار شود که متعاقباً تاریخ دقیق آن از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام خواهد شد.
مرزبان در ارتباط با حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم یاد شده، تصریح کرد: طبق سنت هر ساله از وزیر محترم راه و شهرسازی برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمده است همچنین فرماندهان محترم نیروی دریایی ارتش و سپاه نیز طبق روال معمول به مراسم گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی دعوت شده‌اند.
وی در پایان اظهارات خود به موضوع شعار تعیین شده از سوی سازمان بین المللی دریانوردی IMO برای روز جهانی دریانوردی اشاره کرد و گفت: IMO با توجه به اهمیت جایگاه دریانوردان در پیشبرد صنعت دریانوردی جهان شعار "دریانوردان در کانون کشتیرانی آینده" برای سال جاری انتخاب کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار