۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
مدیر کل شیلات خوزستان:

صیادان نیاز به حمایت و تسهیلات بیمه‌ای دارند

مدیر کل شیلات خوزستان یکی از دغدغه‌های دیرینه صیادان خوزستانی را بحث حمایت‌های بیمه‌ای و تسهیلاتی خواند و گفت: در حال حاضر، صیادان از حمایت‌های شغلی و رفاهی بسیار کمی برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۰۸۸۳

صیادان نیاز به حمایت و تسهیلات بیمه‌ای دارند

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا، یکی از دغدغه‌های دیرینه صیادان را بحث حمایت‌های بیمه‌ای و تسهیلاتی خواند و گفت: در حال حاضر، صیادان در حمایت‌های رفاهی و بیمه‌ای مشکل دارند و بعضاً به مثابه یک کارگر روزمزد با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صیادان جزء اقشار کم‌درآمد جامعه هستند که روزی هر روز خود را از دریا می‌گیرند و زمانی که قرار باشد برای مدت طولانی صیدی نداشته باشند و به دریا نروند قادر به تأمین هزینه‌های خود نیز نخواهند بود.

مدیر کل شیلات خوزستان یادآور شد: افزایش تورم و نبود چتر حمایتی شرایط سختی را برای این حرفه سخت و زیان‌آور ایجاد کرده است.

ابوعلی با بیان اینکه شغل صیادی یک حرفه پر‌مخاطره است و صیاد به دریا می‌رود در حالی‌که نمی‌داند چیزی عایدش می‌شود یا خیر گفت: جامعه صیادی، هر ساله با حوادث غیر قابل پیش‌بینی بسیاری مواجه می‌شوند این مسأله ضرورت وجود پوشش‌های بیمه‌ای را دوچندان کرده است.  

وی به جایگاه نخست آبزی‌پروری استان خوزستان در کشور،   ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شیلات خوزستان از جمله مجتمع‌ها و طرح‌های شیلاتی فعال و در حال احداث  در سراسر استان اشاره کرد وگفت: در چند سال اخیر، تولیدات آبزی پروری در خوزستان افزایش چشمگیری داشته است و پیش‌بینی می‌شود در آینده رشد تولیدات، دو برابر میزان فعلی باشد.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: صنعت شیلات بسیار گسترده است و حوزه صید و صیادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی معیشت خود را از طریق صید و صیادی تامین می‌کنند.

حدد سه هزار فروند شناور و قایق در ناوگان صید و صیادی خوزستان مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار