۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

پایان عملیات ۴ روزه مهار آلودگی نفتی توسط بندر آبادان

پایان عملیات ۴ روزه مهار آلودگی نفتی توسط بندر آبادان
عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در اروند رود توسط تیم عملیاتی مقابله با آلودگی بندر آبادان پس از چهار روز به پایان رسید.
کد خبر: ۹۰۸۴۳

به گزارش مانا، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح آب رود اروند و نزدیک اسکله‌های بندر آبادان در روز سه شنبه شانزدهم شهریور سریعاً تیم عملیاتی مقابله با آلودگی از بندر آبادان به محل مورد نظر اعزام شد.
رضا سفاری افزود: تیم عملیاتی مهار آلودگی نفتی بندر آبادان در اولین اقدام خود با بهره گیری از یدک کش افشین افرا عملیات خود را آغاز و برای پیشگیری از گسترش این آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در سطح آب این رودخانه از بوم‌های جاذب هم استفاده کرد. 
او ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و وسعت این آلودگی که حدوداً از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان که دو کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض است، طی تماس تلفنی با بندر خرمشهر اعلام نیاز به یک تیم معین عملیاتی مقابله با آلودگی شد.
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: پس از مهار این آلودگی طی عملیات مشارکتی دو تیم مقابله با آلودگی از بندر آبادان و خرمشهر، از دستگاه اسکیمر جهت خروج مواد نفتی به مخازنی که توسط پالایشگاه نفت تهیه شده بود اقدام شد و در مجموع پس از چهار روز تلاش همکاران، این عملیات با موفقیت به پایان رسید. 
سفاری با بیان اینکه این آلودگی نفتی به شکل پراکنده بود گفت: در حال حاضر و با اقدام به موقع تیم عملیاتی، هیچ آلودگی مشاهده نمی‌شود.
مدیر بنادر و دریانوردی آبادان افزود: در این عملیات از ۲۵ نفر نیروی انسانی، سه فروند یدک کش و دستگاه اسکیمر، بوم باد شونده به طول ۵۰ متر و بوم و پد جاذب استفاده شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار