۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

نرخ اجاره کشتی‌های کانتینری به رکورد ۲۰۰ هزار دلار در روز رسید

نرخ اجاره کشتی‌های کانتینری به رکورد جدیدی دست یافت به گونه‌ای که نرخ اجاره کشتی‌های کانتینری به ۲۰۰ هزار دلار در روز و قیمت یک کشتی کانتینری با ظرفیت ۶۸۶۵ teu و با قدمت شش سال به ۱۲۵ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۹۰۸۳۷

نرخ اجاره کشتی‌های کانتینری به رکورد ۲۰۰ هزار دلار در روز رسید

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت خبری splash افزایش قیمت حمل‌و‌نقل کانتینری به مرز سرسام‌ آوری رسید‌ه به طوری‌که ارزش یک کشتی ۱۲۱ میلیون دلاری در ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار دلار افزایش یافت که در نوع خود بی‌سابقه است.

گزارش مؤسسه آلفالاینر نیز حاکی است قیمت کشتی‌ها و نرخ اجاره کانتینر به شدت با افزایش قیمت مواجه شده است.

 از سوی دیگر اکیپ‌های تحقیقاتی کلارکسون نیز گزارش دادند نرخ اجاره جعبه‌های کانتینر از ابتدای سال جاری بیش از چهار برابر شده و ۱۲۸ درصد نسبت به سال ۲۰۰۵ افزایش نشان می‌دهد. همچنین هزینۀ حمل یک جعبه کانتینر در هشت ماهه سال ۲۰۲۱ هفت برابر افزایش یافته است.

"پیتر‌ساند" تحلیلگر ارشد بیمکو نیز درباره رکورد شکنی حمل‌و‌نقل کانتینری می‌گوید قیمت‌های حمل‌ونقل کانتینری به‌طور سرسام آوری بالا می‌روند و نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه زمانی به ثبات خواهد رسید. اما آنچه مسلم است همه چیز به نفع بازار حمل‌و‌نقل کانتینری پیش می‌رود.

به گفتۀ وی کشتی‌هایی که یک سال پیش برای تخریب و اعزام به اسکراپ انتخاب شده بودند حالا وارد خطوط کشتیرانی شده و به معادن طلای مالکان کشتی تبدیل شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار