۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

چابهار میزبان وزرای راه و شهرسازی و کشور

وزرای راه و شهرسازی و کشور در راس هیئتی از مدیران کشوری، استانی و فرماندهان نظامی از زیر ساختها، اسکله ها، تجهیزات و فرآیند تخلیه کالای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.
کد خبر: ۹۰۷۹۸

چابهار میزبان وزرای راه و شهرسازی و کشور
به گزارش مانا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی زیر ساختها، اسکله‌ها، تجهیزات و فرآیند تخلیه کالای اساسی از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کرد.  
 
در این بازدید که احمد وحیدی وزیر کشور نیز وی را همراهی می‌کرد، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اقدمات انجام شده مانند زیرساخت ها، اسکله‌ها و تامین تجهیزات استراتژیک بندری و اقدامات در دست اجرا مانند پروژه احداث سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی با توان نگهداری ۶۰۰ هزار تن کالای فله در سال را تشریح نمود.
آقایی گفت: این پروژه موجب افزایش ظرفیت پذیرش، نگهداری و انبارش کالای اساسی در بندر و تسریع در رسیدن کالای اساسی به مقاصد هدف می‌شود.
وی ادامه داد: پروژه ۱۸ کیلومتر کریدور لجستیکی و ساماندهی پارک بهاران که علاوه بر تسهیل تردد و کاهش ترافیک بار خروجی بندر موجب استانداردسازی و تردد ایمن برای کامیون‌ها و ماشین‌های سطح شهر می‌شود نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این اداره کل است.
آقایی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار نزدیک به دو هزار میلیارد تومان بوده است از تجهیزات استراتژیک بندری خریداری شده توسط شرکت سرمایه گذار هندی با ارزشی بالغ بر ۲۳ میلیون دلار بازدید کردند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ارتقاء سهم کالا‌های اساسی بندر چابهاراز ۲/. درصد به ۱۱ درصد خبر داد و گفت: بندر چابهار شاهد ثبت رکورد‌های  بارگیری مواد معدنی به کشتی به میزان ۱۵۵۰۰ تن در روز، تخلیه و حمل یکسره روزانه ۱۱ هزار تن کالای فله از کشتی و تخلیه و حمل یکسره ۴۲۰۰ تن کالای کیسه‌ای از یک شناور در روز بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با مقایسه آمار کالا‌های اساسی وارد شده به بنادر کشور عنوان کرد: بندر چابهار در واردات برنج رتبه اول و در واردات گندم، جو و شکر رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
 
وزیر راه و شهرسازی پس از بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار زیر ساخت‌های ایجاد شده در این بندر استراتژیک را مطلوب عنوان کرد و گفت: باتوجه به اهمیت واردات کالای اساسی، صادرات تولیدات کشور و ترانزیت، ضروری است تا از ظرفیت‌های ایجاد شده به صورت مطلوب مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار