۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

امیر دریادار سیاری:حفظ دوستی در دریای خزر نیازمند برقراری امنیت است

امیر دریادار سیاری:حفظ دوستی در دریای خزر نیازمند برقراری امنیت است
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموریت نیروی دریایی راهبری جمهوری اسلامی ایران و کلیه نیروهای دریایی کشورهای همسایه برقراری امنیت در خزر است .
کد خبر: ۹۰۷۹۵

امیر دریادار حبیب الله سیاری شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه مسابقات جام دریا در بندرانزلی بیان کرد: ما شاید در دوره های اول مسابقات جام دریا مسلط عمل نکردیم اما با تلاش و کوشش توانستیم در این دوره مقام های خوبی کسب کنیم و این به همت، غیرت و کوشش شما افراد پرتلاش حاصل شد .

وی افزود: ما در سه رشته غواصی در عمق کنارک‌، مسابقات جام دریا در بندرانزلی و اربابان سلاح در اصفهان مقام اول را کسب کردیم و این نشان می دهد که هر چه بخواهیم انجام‌ می دهیم کافی است همت و تلاشمان‌ را بکار بندیم و بخواهیم این مهم را به سرانجام برسانیم .

وی با بیان اینکه دریای خزر بزرگترین دریاچه جهان و دارای اهمیت ژئوپلتیک و ژئو استراتژیک ‌بالایی در منطقه و کشورهای حاشیه دریای خزر است اضافه کرد : دریای خزر دریای صلح و دوستی است و از آنجایی که این دریا برای همه کشورهای حاشیه خزر حائز اهمیت است می بایست دریای صلح و دوستی باقی بماند و امنیت آن همچنان برقرار باشد .

امیر دریادار سیاری بیان کرد: هرجا امنیت باشد صلح و دوستی نیز هست و هرکجا امنیت نباشد نمی توانیم ادعا کنیم‌می توان فعالیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی انجام داد .

وی با تاکید بر اینکه کشورهای حاشیه خزر هیچگاه اجازه حضور بیگانگان را در دریای خزر نخواهند داد اظهار کرد : ما برای انجام هرگونه فعالیت دریایی و بهره برداری از مواهب خدادادی در  خزر دریای صلح و دوستی ،  می توانیم دست در دست امنیت این منطقه را تامین کنیم .

امیر دریادار سیاری افزود: توسعه دیپلماسی دفاعی و دریایی بعد دیگری از کار است که در این مسابقات و دیگر فعالیتها ما بدنبال توسعه آن بودیم . کشور ما در دریای خزر مکرراً هم به عنوان میزبان و مهمان کشورهای روسیه، آذربایجان و قزاقستان بوده این برقراری ارتباط همان دیپلماسی دریایی است که در دیپلماسی دفاعی کشور اثر گذار است .

وی انجام این‌ مسابقات را گامی بزرگ در تحقق دیپلماسی دریایی و دفاعی کشور عنوان و تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بخوبی می داند  چگونه از این توان و ظرفیت دیپلماسی دریایی و دفاعی بهره لازم را ببرد .

 معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد : تیم های شرکت کننده در این رقابتها از توان و تجربیات یکدیگر استفاده کرده و تحت نام مسابقات جام دریا به هم نزدیک شدند تا همدل و هماهنگ و با وحدت،  امنیت دریای خزر را برقرار کنند و خزر دریای صلح و دوستی باقی بماند .

بندرانزلی از دوم شهریور به مدت ۱۰ روز میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات جام دریا بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار