۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

سختگیری ها در بنادر کشور برای مقابله با "لامبدا"

یک مقام مسئول گفت: هیچ مورد جدیدی از سویه لامبدا در بنادر کشور مشاهده نشده و از سوی دیگر به هیچ عنوان اجازه خارج شدن گروه کروی دریایی از کشتی داده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۹۴

سختگیری ها در بنادر کشور برای مقابله با

به گزارش مانا؛ چنگیز جواد پور مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این سوال که سازمان بنادر و دریانوردی تا چه در کنترل عدم ورود ویروس "لامبدا" اقدامات جدی در دستور کار خود دارد؟  گفت:  تاکنون هیچ دستور العمل جدیدی در رابطه با گونه ویروس جدید کرونا لامبدا به ما اعلام نشده است.

جواد پور با بیان اینکه این گونه از ویروس کرونا همانند سایر گونه‌ها و یا شاید خطرناک‌تر است، اما تاکنون در این بخش از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به ما هیچ دستور العملی اعلام نشده است، ادامه داد: تاکنون موردی که دارای ویروس کرونا پیشرفته "لامبدا" باشد در بنادر کشور شناسایی نشده است.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در این بخش رعایت می‌شود، گفت: پیش از آنکه کشتی وارد لنگرگاه شود و پای اسکله اقدام به تخلیه و بارگیری کالا کنند تمامی موارد بازرسی می‌شود و از تمامی گروه کرو در کشتی‌ها تست کرونا گرفته می‌شود.

جواد پور بیان کرد: در صورتی که مورد مشکوکی از "لامبدا" در افرادی که در کشتی‌ها هستند دیده شود ابتدا فرد را قرنطینه کرده و در صورت مشاهده علائم به مسئولان وزارت بهداشت اطلاع و اقدامات لازم برای جابه جایی آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه خروج افراد از شناورها داده نمی‌شود و این موضوع با سخت گیری بیشتری در این دوره پیگیری می‌شود، گفت: پیش از این کارکنان از کشتی برای خرید خارج می‌شدند، اما در ماه‌های گذشته با ورود ویروس هندی و یا دلتا ممنوعیت خروج مطرح و اجرای آن تاکنون ادامه دارد.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از تجارت کشور از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: آمار و یا اطلاع جدیدی از اینکه کالا از کدام کشور وارد می‌شود نداریم چرا که تنوع کشور‌ها بسیار زیاد است و البته در بازه‌ای از زمان با توجه به آنکه بخشی از کالا از هند وارد کشور می‌شود و در آن دوره ویروس کرونای هندی مطرح شده بود حساسیت بیشتری را بر روی کالای این کشور داشتیم. میزان کنترل کالا در این حوزه بسیار بیشتر بود به طوری که با مشاهده دو یا سه مورد مشکوک فوراً به وزارت بهداشت ارجاع دادیم.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته، اسامی و اطلاعات ۸۵ هزار دریانورد اعم از دریانوردان اقیانوس پیما، دریانوردانی که سفر‌های ساحلی انجام می‌دهند و نیز همکاران حوزه دریایی ارائه و در سامانه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت انجام واکسیناسیون بارگذاری شده است.

مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت‌بندی واکسیناسیون دریانوردان علیه ویروس کرونا به گونه‌ای است که شرایط سنی لحاظ نخواهد شد، ادامه داد: با توجه به شرایط متفاوت حوزه حمل و نقل دریایی، با توجه به اینکه دریانوردانی که به سفر‌های دریایی اعزام می‌شوند همواره در دسترس نیستند و باید زمانی که در کشور حضور دارند نسبت به واکسیناسیون آن‌ها اقدام کرد، بنابراین وزارت بهداشت پذیرفت که شرط سنی در رابطه با واکسیناسیون دریانوردان مدنظر قرار نگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار