۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

آغاز فعالیت رسمی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

آغاز فعالیت رسمی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا
ناظر گمرکات استان گیلان، گفت: آنچه که بیش از پیش برای شهرستان نیاز می‌باشد، ایجاد پایانه صادراتی است.
کد خبر: ۹۰۷۷۳

به گزارش مانا، ابوالقاسم یوسفی نژاد، در آیین آغاز فعالیت رسمی گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا که با حضور مسئولان کشوری و استانی در مجتمع بندری آستارا برگزار شد، اظهار کرد: از این لحظه همه دستگاه‌ها آماده ارائه خدمات در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا هستند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان یکی پس از دیگری در حال تقویت است، ادامه داد: آنچه را که بیش از پیش برای شهرستان نیاز می باشد، ایجاد پایانه صادراتی است.

وی با تاکید بر اینکه، آنگونه که باید و شاید نمی‌توانیم از ظرفیت‌های آستارا استفاده کنیم، افزود: احداث پل دوم به روی رودخانه مرزی آستاراچای از دیگر الزامات می باشد که باید در اسرع وقت اقدام شود.

یوسفی نژاد، اضافه کرد: تردد کامیون‌ها به روی تنها پل موجود سبب بروز ترافیک می شود که باید اقدامی عاجل برای آن انجام شود.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به اینکه ساختار سازمانی کلی برای گمرک آستارا تنظیم شده است، تصریح کرد: پیگیری‌های مستمر نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی می تواند کمک‌های شایانی را در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در سایر گمرکات گیلان از قبیل گمرک انزلی و منطقه آزاد کاسپین داریم، یادآور شد: یک شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی در ایجاد زیرساخت های بندری و دریایی در شهرستان مرزی آستارا نقش ویژه را داشته است که جای تقدیر دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه با فعال شدن منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، شرایط برای سرمایه گذاران بخش خصوصی مهیا شد، افزود: امیدوارم که این منطقه مورد استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.

سهم آستارا در تجارت حوزه اورآسیا زیاد است

حمیدرضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این آیین با اشاره به اینکه حدود یک دهه است منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا مصوب و دستور اجرایی شدن آن صادر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد فعال شدن رسمی این منطقه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تجارت دریامحور در آستارا جایگاه بسیار ویژه ای دارد، گفت: باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این شهرستان استفاده کنیم.

آبایی، در پایان اضافه کرد: اورآسیا جایگاه بالقوه‌ای را در حوزه تجارت فرامنطقه ای دارد که سهم آستارا می تواند در این حوزه بسیار زیاد باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار