۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

مخالفت شهرداری اهواز با ساخت و ساز در حاشیه رودخانه کارون

شهردار جدید اهواز با بیان اینکه موافق افزایش ساخت و ساز در حاشیه رودخانه کارون نیست گفت: فضای تفرجگاهی با حفظ وضعیت طبیعی حاشیه کارون با حداقل ابنیه باید ایجاد شود.
کد خبر: ۹۰۷۷۲

مخالفت شهرداری اهواز با ساخت و ساز در حاشیه رودخانه کارون

به گزارش خبرنگار مانا، رضا امینی پس از انتخاب از سوی شورای اسلامی شهر اهواز به عنوان شهردار بیان کرد: این رودخانه یکی از مهمترین گزینه‌های جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی است که با طراحی و اجرای یک برنامه بلند مدت امکان ایجاد فضای تفریحی و گردشگری ملی و بین المللی در حاشیه آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه به زودی طرح‌ها و برنامه‌های خود را در رابطه با حاشیه رودخانه کارون ارائه خواهم داد، گفت: با ساخت بنا و احداث صخره نباید حریم رودخانه کارون را تحت فشار قرار داد چرا‌که این اقدام باعث می‌شود تا ساحل رودخانه کارون زیبایی خود را از دست بدهد.

شهردار اهواز تصریح کرد: ایجاد حاشیه زیبا برای رودخانه کارون  جزء اولویت‌های شهرداری خواهد بود.

امینی با اشاره به افزایش ورود انواع فاضلاب شهری، صنعتی و کشاورزی به رودخانه کارون و اینکه نگرانی دوستداران محیط زیست در این خصوص را درک می‌کند ابراز امیدواری کرد با راه اندازی تصفیه‌های فاضلاب شرق و غرب اهواز از ورود بخش قابل توجهی از فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری شود.

وی گفت: در دهه‌های اخیر میزان آلودگی رودخانه کارون به شدت افزایش یافته به طوری که حیات آبزیان این رودخانه به شدت به مخاطره افتاده است.

در سال‌های اخیر ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در دو سوی رودخانه کارون و در حریم آن افزایش چشمگیری داشته است و ادامه این وضعیت دوستداران محیط زیست را به شدت نگران کرده است.

رودخانه کارون که مثابه شاهرگ حیاتی خوزستان محسوب می‌شود پس از عبور از مناطق مرکزی و مشروب کردن آب کشاورزی و آب شرب بیش از دو میلیون نفر از مردم خوزستان، در خرمشهر به اروندرود ملحق می‌شود و از آنجا راهی خلیج فارس می‌شود.

رودخانه کارون تا قبل از دهه ۵۰ قابل کشتیرانی بود، ولی با افزایش میزان رسوبات و کاهش عمق مفید آن، این مزیت مهم اقتصادی از دست رفت و دیگر امکان احیای آن برای کشتیرانی میسر نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار