۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

رطوبت ۹۰ درصدی در آبادان و خرمشهر/اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت بالا، مه آلودگی و کاهش دید افقی، پدیده غالب در شهر‌های ساحلی خوزستان به خصوص آبادان و خرمشهر در سه روز آینده خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۷۷۱

رطوبت ۹۰ درصدی در آبادان و خرمشهر/اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با نسیم دریا به خشکی و انتقال رطوبت خلیج فارس به مناطق ساحلی خوزستان، میزان رطوبت در آبادان و خرمشهر ۹۰ درصد، ماهشهر ۸۷ درصد و هندیجان و شادگان به ۸۵ درصد رسیده است.

وی گفت: مه آلودگی، کاهش دید افقی و شرجی نفسگیر پیامد تغییرات آب و هوایی در مناطق ساحلی است.

مه آلودگی و کاهش دید افقی سبب اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر شده است.

هواشناسی خوزستان به دنبال تغییرات آب و هوایی به خصوص شرجی فزاینده، هشدار سطح نارنجی در شهر‌های ساحلی خوزستان صادر کرد.  

مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواست تدابیر لازم را برای امدادرسانی احتمالی به ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان به کار بندند.

به دنبال پدیده شرجی و رطوبت بالا، مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی استان به خصوص بیماران قلبی و عروقی، آسم و تنفسی خواست کمتر از منازل خارج شوند.

شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان درخواست کردند در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا مشکلی در شبکه‌های توزیع آب و برق پیش نیاید.

به دنبال بروز شرجی فزاینده و نفسگیر در شهر‌های ساحلی خوزستان مصرف برق و استفاده از وسایل سرمایشی به صورت دائمی افزایش یافته ضمن آنکه شهر‌های ساحلی استان به صورت نیمه تعطیل درآمدند.

گرمای سوزان و شرجی بالا با شدت و ضعف تا آبان ماه در شهر‌های ساحلی خوزستان تداوم خواهد داشت.

شهر‌های ساحلی خوزستان بدلیل طولانی بودن گرما، از نقاط بد آب و هوای کشور محسوب می‌شوند.

شرایط قرمز کرونایی، گرما وشرجی نفسگیر و بروز برخی خاموشی ها، وضعیت دشوارو طاقت فرسایی را برای ادامه زندگی ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان رقم زده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار