۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

صید و صیادی در شهر‌های ساحلی خرمشهر و آبادان توسعه می‌یابد

مدیرکل شیلات خوزستان، صید و صیادی دریایی را در شهرستان های ساحلی آبادان و خرمشهر، حائز اهمیت خواند و تاکید کرد: به همین منظور درصدد به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه در راستای اشتغالزایی، رونق و توسعه این صنعت هستیم.
کد خبر: ۹۰۷۷۰

صید و صیادی در شهر‌های ساحلی خرمشهر و آبادان توسعه می‌یابد

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل و به روزرسانی تاسیسات و بنادر صیادی در خرمشهر و آبادان افزود: در حال حاضر سه بندر صیادی در آبادان و یک بندر صیادی در خرمشهر در حال فعالیت هستند و پروژۀ ملی، بندرصیادی آبادان نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: روند احداث بندر صیادی آبادان، با مساحت حدود پنج هکتار از  سال ۱۳۸۹ و بیش از یک دهه آغاز شده است که فاز اول این طرح با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال بهره برداری است و مراحل تکمیلی نیز در حال انجام است.

به گفته ابوعلی، این بندرصیادی، ظرفیت پهلوگیری ۱۲۰ فروند لنج صیادی را خواهد داشت و حفظ اشتغال سه هزار و ۸۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

مدیر کل شیلات خوزستان، به اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال به منظور تکمیل بخش زیادی از این پروژه در لایحه بودجه سال جاری، اشاره نمود و گفت: پیش بینی می‌کنیم سال ۱۴۰۳ روند ساخت این طرح تکمیل شود.

ابوعلی اظهار داشت: برای توسعه بنادر صیادی در خرمشهر و آبادان نیز با توجه به شرایط سخت صیادان در شهرستان خرمشهر، در جزیره مینوشهر یک بندر صیادی جایگزین در نظر گرفته شده است که مطالعات رو به اتمام است و در نیمه دوم سال جاری وارد عملیات اجرایی این طرح خواهیم شد.

ابوعلی در رابطه با مختصات فیزیکی طرح ملی بندر صیادی مینوشهر گفت: مساحت این طرح حدود یک هکتار برنامه ریزی شده است و میزان سرمایه گذاری در این طرح، یک هزار میلیارد ریال پیش بینی شده است.  

مدیرکل شیلات خوزستان در پایان، مزایای عمده احداث این بندر صیادی جدید را حفظ اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر، کم شدن فاصله ۵۰ کیلومتری صیادان خرمشهری تا دریا، حل شدن مشکل تور‌های عرضی در رودخانه کارون و فعال شدن صنایع جانبی و گردشگری در منطقه برشمرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار