۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان منتظر خنکی هوا نباشند/تداوم گرمای طاقت فرسا

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: گرمای سوزان و شرجی فزاینده پدیده غالب در چند روز آینده در شهرهای ساحلی خوزستان خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۷۵۷

ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان منتظر خنکی هوا نباشند/تداوم گرمای طاقت فرسا

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، همچنان تداوم گرمای ۵۰ درجه بالای صفر را در اغلب شهر‌های ساحلی خوزستان نشان می‌دهد.

وی گفت: در شهریور ماه شاهد تغییرات قابل ملاحظه در وضعیت آب و هوایی شهر‌های ساحلی خوزستان نخواهیم بود بنابراین گرما فعلاً در این مناطق ماندگار خواهد بود.

سبزه زاری با اشاره به اینکه تندباد لحظه‌ای و گرد و غبار محلی گاهی سبب کاهش دید افقی و آلودگی هوا در برخی شهر‌های ساحلی خوزستان خواهد شد، افزود: در روز‌های آینده شاهد افزایش درصد میزان رطوبت در شهر‌های ساحلی خوزستان خواهیم بود.

وی با اعلام وضعیت زرد هواشناسی در شهر‌های ساحلی خوزستان از ساکنان این مناطق خواست برای پیشگیری از گرمازدگی، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به خصوص در ساعات ظهر خودداری کنند.

شهر‌های ساحلی خوزستان امسال با تنش آبی و خشکسالی شدید در ۵۰ سال اخیر روبه‌رو هستند.

شرایط قرمز کرونایی، تکمیل ظرفیت بستری بیمارستان‌ها و گرمای طاقت فرسا و نفسگیر شرایط بسیار سختی را برای شهر‌های ساحلی خوزستان رقم زده است.

مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان خواسته است برای قطع زنجیرۀ ویروس کرونا، مطلقاً از منازل خارج نشوند و پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

با وجود گرمای نفسگیر و جولان کرونا، فعالیت بنادر خوزستان بخصوص بندر امام خمینی بدون وقفه ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار