۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴

۱۰ نفر در آب‌های استان گیلان غرق شدند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از غرق شدگی حدود ۱۰ نفر در آب‌های این استان از ابتدای خرداد ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۵۱

۱۰ نفر در آب‌های استان گیلان غرق شدند

سیامک حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اعمال محدودیت‌های شدید جهت جلوگیری از ورود گردشگران به استان گیلان و تعطیلی تفرجگاه‌های ساحلی، اما همچنان ناجیان غریق در نقاط  خطر‌آفرین سواحل گیلان استقرار دارند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، بیان داشت: بر این اساس هم اکنون ۴۷۰ نفر ناجی غریق در نقاط حادثه خیز استان گیلان جهت عملیات امداد و نجات استقرار دارند.

به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، هنوز حقوق ناجیان غریق بعد از گذشت سه ماه پرداخت نشده است که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

وی با اشاره به آمار پایین غرق شدگی‌ها در استان گیلان از ابتدای خرداد ماه تا کنون، اذعان داشت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده تا کنون ۱۰ مورد غرق شدگی در آب‌های استان گیلان گزارش شده است.

حیدری با اشاره به وجود ۳۴ طرح سالم سازی در نوار ساحلی استان گیلان و  ۹ شهرستان ساحلی این استان، اذعان داشت: این طرح‌های سالم سازی هم اکنون به دلیل شیوع کرونا خدماتی به گردشگران ارائه نمی‌دهند.

وی همچنین به وجود ۳۰۰ نقطه حادثه خیر و خطرآفرین در نوار ساحلی استان گیلان به وسعت ۱۵۰ کیلومتر خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه برخی گردشگران بدون اطلاع از خطرات جدی شنا در این سواحل، در این مناطق نسبت به شنا کردن اقدام می‌کنند.

حیدری با اشاره به افزایش احتمال شیوع کرونا برای گردشگرانی که در آب‌های ساحلی اقدام به شنا می‌کنند، از گردشگران خواست به صورت جدی از شنا کردن در آب‌های استان گیلان به ویژه حضور در مناطق خطرآفرین جهت شنا خودداری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار