۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

چین در حمل کانتینر با قطار هم رکورد زد

چین با انجام بیش از سه هزار سفر حمل کانتینر با قطار بین این کشور و اروپا در هشت ماهۀ سال جاری میلادی به یک رکورد جدید دست یافت. این رکورد از دید کارشناسان و تحلیلگران یک رکورد کم‌سابقه با توجه به بحران کرونا ارزیابی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۷۴۹

چین در حمل کانتینر با قطار هم رکورد زد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی Xinhua در این مدت از بنادر چین به سمت اروپا ۳۰۳۷ سفر با قطار انجام شد که در این ارتباط  ۲۹۱ هزار و ۱۸۶ TEU کانتینر کالا  جا‌به‌جا شد.

بر اساس این گزارش در این مدت تعداد سفر با قطار کانتینری ۳۵.۵ درصد و میزان حمل جعبه‌های کانتینر ۴۴.۶ درصد بالا رفت.

این گزارش حاکی است قطار‌ها از دو بندر Manzhouli و Suifenhe چین به سمت اروپا به حرکت در‌آمدند که بندر Suifenhe در این مدت شاهد ۳۲۳ سفر قطار باری بین چین و اروپا بود که افزایش ۲۰۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ را  نشان می‌دهد.

از سوی دیگر از این بندر ۲۹ هزار و 176 TEU کانتینر به اروپا ارسال شد که با افزایش ۲۱۸ درصدی مواجه است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی است بیش از ۲۰ مسیر باری حمل و نقل ریلی از دو بندر چین به اروپا عبور می‌کند که ۶۰ شهر چینی را به بیش از ۱۰ کشور متصل می‌کند.

"Bhuvanjha"  تحلیلگر ارشد دریایی از افزایش  میزان حمل کانتینر با قطار توسط چین به عنوان یک رکورد کم سابقه طی سال‌های اخیر و به خصوص در دوران کرونا یاد کرده و گفت: دستیابی چین به این رکورد آن هم بعد از رکود ناشی از دوران کرونا  شگفت انگیز است. این کشور نشان داد که پس از پشت سر گذاشتن بحران کرونا تمام ‌قد برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی بعد از کرونا آماده می‌شود. این درحالی است که بسیاری از کشور‌های توسعه یافته هنوز نتوانسته‌اند از بحران کرونا قد راست کرده و همچنان با  تبعات خسارت بار آن در‌گیر هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار