۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

همکاری ژاپن و هند برای ساخت کشتی‌های سبز فله‌بر

خط کشتیرانی MOL ژاپن و غول فولادی هندی Tata Steel تفاهم‌نامه‌ای را برای استقرار یک سیستم جدید دوستدار محیط زیست در کشتی‌های فله‌بری که مواد اولیه تولید فولاد را حمل می‌کنند، امضا کردند.
کد خبر: ۹۰۷۴۱

همکاری ژاپن و هند برای ساخت کشتی‌های سبز فله‌بر

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس این تفاهم نامه شرکت فولاد هند در نصب  سیستم پیشران نیروی بادی موسوم به چلنجر تحت اجاره هند، با هدف کاهش سوخت و روغن کشتی در کشتی‌های MOL کمک می‌کند که قادر است ۵ تا ۸ درصد از گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش دهد.

"Ranjan Sinha" رئیس گروه حمل و نقل و مدیر خرید و فروش فولاد Tata Steel گفت: شرکت فولاد استیل به عنوان امضا کننده این تفاهم‌نامه مسئول است که فعالیت‌های حمل و نقلی خود را با محیط زیست هماهنگ کند ما خوشحالیم که به منظور دستیابی به حمل و نقل پایدار با MOL همکاری کنیم.

"توشیاکی تاناکا" مدیر اجرایی ارشد و مسئول محیط زیست و پایداری MOL  نیز در این زمینه گفت: اخیراً نقشۀ راه شرکت با هدف دستیابی به کربن صفر درصدی در سال ۲۰۲۰ رونمایی شده که به دنبال اتخاذ سیستم‌های جایگزین پاک تمهیدات لازم را برای جایگزینی سوخت پاک با افزایش فنّاوری‌های مربوط به صرفه جویی در انرژی هستیم. در این راستا یافتن یک شریک خوب از اهداف برنامه‌های این شرکت به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: سفارش ساخت اولین کشتی فله‌بر مجهز به سیستم پیشرانه چلنجر که زغال سنگ حمل  خواهد کرد، اوایل  سال ۲۰۲۲ انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار