۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

بزرگترین مزرعۀ بادی دریایی شناور دنیا تکمیل شد

بزرگترین مزرعۀ بادی دریایی شناور دنیا در اسکاتلند به تازگی تکمیل شده تا این کشور بهتر بتواند از منابع انرژی در دسترس خود استفاده کند و سالانه قادر به تأمین برق ده‌ها هزار خانه از طریق انرژی بادی باشد.
کد خبر: ۹۰۷۴۰

بزرگترین مزرعۀ بادی دریایی شناور دنیا تکمیل شد

به گزارش مانا، بزرگترین مزرعۀ بادی دریایی شناور دنیا در اسکاتلند به تازگی تکمیل شده تا این کشور بهتر بتواند از منابع انرژی در دسترس خود استفاده کند و سالانه قادر به تأمین برق ده‌ها هزار خانه از طریق انرژی بادی باشد.

مزرعۀ بادی دریایی «Kincardine» ظرفیت اسمی ۵۰ مگاوات دارد و در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی سواحل «ابردین‌شیر» در شمال شرقی اسکاتلند واقع شده. این مزرعۀ بادی می‌خواهد سالانه ۲۱۸ گیگاوات ساعت الکتریسته تولید کند که به گفته ادارۀ کشتیرانی آمریکا (ABS)، انرژی کافی برای تأمین برق نزدیک به ۵۵ هزار خانه در اسکاتلند به حساب می‌آید.

ABS همچنین Kincardine را به عنوان بزرگترین مزرعه بادی دریایی شناور دنیا دسته‌بندی کرده است. این مزرعۀ بادی روی آب‌هایی با عمق ۶۰ تا ۸۰ متر قرار گرفته  است. به گفتۀ «آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر» (NREL) در آمریکا، مزارع بادی دریایی با پایه ثابت در آب‌های با عمق نزدیک به ۶۰ متر قرار می‌گیرند.

بزرگترین مزرعه بادی دریایی شناور دنیا از پنج توربین ۹.۵ مگاواتی Vestas بهره می‌برد که همچنین یک توربین کوچکتر دو مگاواتی Vestas هم دارد. این مزرعه توسط «Kincardine Offshore Wind»، یکی از زیرمجموعه‌های «Pilot Offshore Renewables» توسعه پیدا کرده و مهندسی، طراحی، تأمین و ساخت آن از سوی «Cobra Wind» یکی از زیرمجموعه‌های «ACS Group» انجام شده است.

مزارع بادی دریایی شناور در حال افزایش هستند و احتمالاً تا سال ۲۰۲۴ به سهم مناسبی از تولید انرژی‌های تجدیدپذیر دست پیدا می‌کنند.

در ابتدا این مزارع از فنّاوری‌های دکل‌های نفت استفاده می‌کردند، اما حالا فنّاوری جدیدی برای آن‌ها به وجود آمده که هزینه ساخت این مزارع را کاهش می‌دهد. با قرارگیری توربین‌ها در داخل دریاها، آن‌ها به باد با سرعت بیشتر و پایدار بالاتر دست پیدا کنند.

ویژگی‌های این مزارع باعث شده برخی شرکت‌های بزرگ مانند GE روی آن‌ها تمرکز کنند و بخواهند چنین پروژه‌های را اجرایی کنند. بنابراین در سال‌های آینده سهم آن‌ها در بازار انرژی افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار