۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

پیش بینی تولید ۵۵ هزار تُن میگوی پرورشی در استان‌های ساحلی کشور

سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران پیش بینی کرد تا پایان امسال حدود ۵۵ هزار تُن میگوی پرورشی در استان‌های ساحلی کشور تولید و به بازار‌های داخلی و صادراتی عرضه شود.
کد خبر: ۹۰۷۳۶

پیش بینی تولید ۵۵ هزار تُن میگوی پرورشی در استان‌های ساحلی کشور
عیسی گلشاهی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: از ابتدای سال جاری تا نیمه مرداد ماه، از مجموع مزارع پرورشی پنج استان میگوپرور، حدود ۱۳ هزار و ۶۰۷ هکتار زیر کشت میگو رفته که نسبت به سطح زیر کشت کل سال ۹۹، ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به رشد تولید میگو در برخی استان‌ها عنوان کرد: بیشترین میزان رشد تولید میگو را در استان هرمزگان داشتیم که طبق برنامه سال ۱۴۰۰، ۳۲۵۰ هکتار بوده و با بیش از ۲۰۳۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت به ۵۲۸۰ هکتار رسیده است.

وی افزود: استان بوشهر هم با ۶۰۵۳ هکتار سطح زیر کشت میگو توانست ۵۳ هکتار از هدف برنامه ششم فراتر برود.

سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در رابطه با تولید بچه میگو خاطرنشان کرد: تعدادی از مراکز تکثیر میگو در استان هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان اقدام به تکثیر کردند و برخی از این مراکز مولدسازی انجام دادند.

گلشاهی ادامه داد: ساخت مرکز اصلاح نژاد و مولدسازی را در دستور کار داریم که حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با راه‌اندازی این مرکز بتوانیم نیاز مراکز تکثیر را برطرف کنیم.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده بین شیلات، دامپزشکی و بخش خصوصی برای افزایش دامنه حفاظتی و زیستی برای تکثیر و پرورش میگو، علی رغم سختی‌های بسیار توانستیم نیاز مراکز پرورشی را تأمین کنیم و ذخیره سازی این مراکز در موعد مقرر انجام شد.

سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به تولید آرتمیا به عنوان غذای میگو تصریح کرد: مراکز متعددی در استان‌های مختلف در حال تولید آرتمیا هستند تا بتوانند تامین نیاز را انجام دهند، در حالی که برخی هماهنگی‌ها برای تامین نیاز آرتمیا برای مراکز تولید در مراحل اولیه کمی با کُندی پیش رفت، اما توانستیم ملزومات و نهاده‌های پایه را تامین کنیم و کار تولید را شروع کنیم؛ به نظر می‌رسد در سال آینده با مشکلات کمتری در این زمینه مواجه شویم.

وی در رابطه با استان‌های تولیدکننده آرتمیا در کشور گفت: در حال حاضر به صورت رسمی در چهار استان کشور تولید آرتمیا را داریم، اما تولید عمدۀ این محصول در دو استان آذربایجان غربی و خوزستان انجام می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار