۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱

صنعت حمل و نقل کانتینری جهان با ناوگانی متشکل از ۶۲۰۰ کشتی و ظرفیتی معادل ۲۴.۹ میلیون TEU همه ساله مقادیر زیادی از کالا‌ها را در کشور‌های مختلف جهان جابه‌جا می‌کند. در این گزارش لیستی از ده شرکت بزرگ کانتینری جهان که در آگوست ۲۰۲۱ توسط آلفا‌لاینر تهیه شده از نظرتان می‌گذرد.
کد خبر: ۹۰۷۲۷

۱- مرسک: شرکت مرسک دانمارک با ۷۳۳ کشتی با ظرفیت ۰۱۷، ۲۲۲، ۴ TEU در سال ۱۹۰۴ تاسیس شده و هم اکنون دفتر مرکزی آن در کپنهاگ مستقر است این شرکت با  ۸۳ هزار نفر کارمند ۲۹۶ دفتر نمایندگی در سراسر جهان دارد  و ۲۰ درصد از مواد‌غذایی و سایر کالا‌های جهان در ۱۳۰ کشور جهان در ۲۵ سال گذشته توسط این شرکت حمل می‌شود. این شرکت که با بیش از ۹۰۰ شرکت تابعه در سراسر جهان در ارتباط است تا سال ۱۹۷۵ به هیچ عنوان در بخش کانتینری مشارکت نداشت، اما در آن سال اولین کشتی کانتینری با ۳۸۵ کانتینر از آمریکا حرکت کرد. بزرگترین کشتی کانتینری که در حال حاضر تحت پوشش این شرکت قرار دارد ۲۰.۵۶۸ TEU ظرفیت دارد.
۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱

۲- شرکت کشتیرانی مدیترانه‌ای (MSC): این شرکت با ۶۱۵ فروند کشتی و ظرفیت ۹۶۱، ۱۰۱، ۴ TEU بعد از مرسک در ردیف دوم قرار دارد. دفتر مرکزی آن در ژنو سوئیس مستقر است و ۱۰۰ هزار کارمند در ۵۲۴ دفتر فعالیت‌های مربوط به این شرکت را در دنیا اداره می‌کنند.
این شرکت در سال ۱۹۷۰ تاسیس شده و دارای شرکت‌های اپراتوری زیادی نیز می‌باشد. این شرکت سالانه با تردد در ۵۰۰ بندر ۲۱ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا می‌کند.
ناگفته نماند MSC  و مرسک بزرگترین اتحادیه کانتینری جهان را با نام M۲ Alliance تشکیل داده است. این شرکت سوئیسی ۵۱ کشتی با ظرفیت ۹۱۷.۲۰۰ TEU در دست سفارش دارد و احتمال دارد پس از تحویل آن‌ها از شرکت مرسک پیشی بگیرد. بزرگترین کشتی که در اختیار MSC قرار دارد ۲۳.۷۵۶ TEU ظرفیت دارد.

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱
 CMA CGM -۳: این شرکت با ۵۴۲ فروند کشتی متعلق به فرانسه است و ۱۱۰هزار کارمند در ۷۵۵  دفتر عملیات مربوطه را در کشور‌های مختلف  انجام می‌دهند. این شرکت به عنوان سومین  ناوگان بزرگ کانتینری جهان در سال ۱۹۷۸ میلادی تاسیس شده و نام آن از Compagnie Maritime d'Affrètement (CMA) و Compagnie Générale الهام گرفته شده (Maritime (CGM که به عنوان شرکت باربری دریایی و شرکت دریایی عمومی خوانده می‌شود. ظرفیت کانتینری این شرکت  ۳۰۰۷۱۳۱  TEU است و سالانه ۲۱ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا می‌کند این شرکت در ائتلاف Ocean Alliance با COSCO و Evergreen مشارکت دارد و به تازگی ۹ فروند کشتی بزرگ کانتینری با سوخت LNG سفارش داده است. بزرگترین کشتی این شرکت ۰۰۰، ۲۳ TEU ظرفیت دارد.
۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱
۴- COSCO خط کشتیرانی: بزرگترین شرکت کانتینری چین به شمار می‌رود که از ۴۸۹ فروند کشتی با ظرفیت ۱۵۰، ۹۷۰، ۲ TEU ظرفیت برخوردار است. دفتر مرکزی آن در شانگ‌های مستقر بوده و ۴۰۰ دفتر در سراسر جهان تحت پوشش خود دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۱ تاسیس شده و بیش از ۱۱۸  هزار کارمند در سراسر جهان دارد. این چهارمین خط کشتیرانی در سال ۲۰۱۷ وارد ائتلاف Ocean Alliance شد و بزرگترین کشتی آن ۲۳۷. ۲۱ TEU ظرفیت دارد.  
۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱
۵- هاپاگ لوید:این شرکت آلمانی با ۲۵۹ کشتی در ردیف پنجمین شرکت بزرگ کانتینری جهان قرار دارد که در حال حاضر با استقرار دفتر مرکزی آن در هامبورگ  بر ۳۹۴ دفتر نمایندگی با ۱۳ هزار نفر نظارت می‌کند سال تاسیس این شرکت به ۱۹۷۰ میلادی بر می‌گردد که پس از ادغام چهار شرکت تاسیس شد. این شرکت در حال حاضر رتبه اول را در بین شرکت‌های آلمانی دارد و حمل و نقل خود را به تمامی کشور‌ها به ویژه آسیا گسترش داده است کشتی‌های این شرکت آلمانی به ۶۰۰ بندر تردد می‌کند و سالانه ۱۱.۸ میلیون TEU کانتینر جابه‌جا می‌کند بزرگترین کشتی این شرکت  ۸۷۰. ۱۹ TEU ظرفیت دارد.

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱
۶- ONE) Ocean Network Express): دفتر مرکزی این شرکت با ۲۱۸ فروند کشتی ۱۷۳.۵۹۲. ۱ TEU ظرفیت  در سنگاپور قرار دارد. ۱۴ هزار کارمند در ۲۱۷ دفتر نمایندگی فعالیت  شرکت را رصد می‌کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ پس از ادغام سه شرکت کشتیرانی ژاپنی Line K، MOL و NYK تاسیس شد و بلافاصله در کانون توجه لجستیکی قرار گرفته و در کمتر از سه سال به عنوان ششمین شرکت کانتینری جهان شناخته شد.
شرکت دارای یک شبکه خدماتی است که در بیش از ۱۲۰ کشور جهان حضور دارد.   بزرگترین کشتی  این شرکت ۲۰.۱۸۲ TEU ظرفیت دارد.

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱
۷- Evergreen: تعداد ۲۰۳ کشتی با ظرفیت ۱.۳۹۷.۳۶۵ TEU در اختیار این شرکت تایوانی قرار دارد  که دفتر مرکزی آن در تایپه است.۱۰هزار نفر کارمند دارد و شعاع عملیاتی خود را با تاسیس ۸۰ دفتر در سراسر جهان  گسترش داده  است. این شرکت در سال ۱۹۶۸ با یک فروند کشتی اعلام موجودیت کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۷ با ادغام چهار شرکت Evergreen نام گرفت. Evergreen در سال ۲۰۱۸ بزرگترین کشتی کانتینری با ظرفیت ۲۰.۰۰۰ TEU تحویل گرفت که در آن سال یک رکورد به شمار می‌رفت.  
۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱
۸- HMM: شرکت  Merchant Marine HYUNDAI با ۷۸ کشتی با ظرفیت ۸۲۵.۰۶۰ TEU متعلق به کره جنوبی است. دفتر مرکزی آن در سئول قرار دارد و بقیه دفاتر در سراسر جهان است. ۱۵۰۰ کارمند  در ۷۲ دفتر نمایندگی مشغول به کار هستند. شرکت در سال ۱۹۷۶ تاسیس شده که قبلاً به عنوان Merchant Marine شناخته می‌شد. این شرکت هشتمین شرکت بزرگ کانتینری جهان است که به ۱۱۰ کشور تردد دارد. دارای ۲۴ شرکت تابعه و سه پایانه کانتینری در جهان می‌باشد. شرکت در حال حاضر ۱۲ کشتی با ظرفیت ۲۴۰۰۰ TEU دارد.

۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱
۹- Yang Ming: این شرکت با ۸۷ کشتی با ظرفیت کلی ۶۲۵.۳۳۲ TEU متعلق به تایوان است که دفتر مرکزی آن در Keelung است و ۲۲۸ دفتر با ۶۴۰۰ کارمند دارد. این خط کشتیرانی در سال ۱۹۷۲ تاسیس شده و هم‌اکنون در ائتلاف Hapag Lloyd، ONE و HMM با عنوان THE Alliance فعالیت می‌کند. اگرچه این شرکت بیشتر در منطقه آسیا فعالیت دارد، اما اخیرا تصمیم دارد در خطوط اروپایی نیز فعالیت کند. بزرگترین کشتی این شرکت ۱۴، ۲۲۰ TEU ظرفیت  دارد
۱۰ خط کشتیرانی کانتینری برتر جهان در سال ۲۰۲۱
۱۰- Wan Hai: این شرکت با ۱۴۹ کشتی با ظرفیت کلی ۴۲۵، ۲۲۱ TEU متعلق به تایوان است که دفتر مرکزی آن در تایپه است و ۱۹۸ دفتر نمایندگی در سراسر جهان دارد و تعداد کارکنان آن بیش از ۵۰۰۰ نفر است که در سال ۱۹۶۵ تاسیس شده و در حال حاضر خدمات خود را در کانادا، ایالات متحده، آمریکای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه گسترش داده است و بزرگترین کشتی آن دارای ظرفیت ۱۱.۹۲۳ TEU است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار