۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

فعالیت مجدد سومین بندر بزرگ دنیا در چین پس از مهار کرونا

یک بندر بزرگ تجاری دنیا در شرق چین پس از رفع نگرانی نسبت به شیوع کرونا بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت.
کد خبر: ۹۰۷۰۷

فعالیت مجدد سومین بندر بزرگ دنیا در چین پس از مهار کرونا

به گزارش مانا، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت چین یک ترمینال مهم در سومین بندر بزرگ تجاری دنیا را امروز (چهارشنبه) در شرق این کشور بازگشایی کرد. این بندر که دو هفته پیش به دلیل ابتلای یکی از کارکنانش به ویروس کرونا تعطیل شده بود از مهمترین هاب‌های تجاری دنیا به شمار رفته و تعطیلی آن باعث کاهش میزان صادرات شده بود.

تعطیلی این بندر باعث نگرانی جهانی نسبت به بروز اختلال در شبکه حمل و نقل و افزایش تقاضا از سوی غرب برای کالا‌های مصرفی شده بود.

بندر نینگبو ژوشان در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱.۲ میلیارد تن کالا به مقاصد مختلف دنیا صادر کرد، اما در هفته‌های اخیر به دلیل سیاست‌های سختگیرانه دولت چین برای مهار ویروس کرونا مجبور به تعطیلی شده بود.

کارکنان بنادر چین به طور مستمر باید تست کرونا را انجام داده و افرادی مبتلا به ویروس به طور کامل واکسینه شده‌اند.

اختلال در فعالیت این بندر پس از تعطیلی فرودگاه یانتیان در هاب تجاری شنزن در ماه می‌رخ داد که به دلیل ابتلای کارکنان فرودگاه شیوع ویروس در مناطق مختلف این بخش از جنوب چین افزایش یافته بود

هرچند در هفته‌های اخیر چین نیز مانند بسیاری از کشور‌ها درگیر شیوع دوباره ویروس کرونا (این بار از نوع سویه دلتا) بوده، اما سیاست‌های سختگیرانه دولت، قرنطینه شدید و انجام آزمایشات گسترده کرونا کمک زیادی به مهار روند شیوع این ویروس کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار