۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

مرسک ۸ کشتی با سوخت متانول سفارش داد

خط کشتیرانی مرسک هشت کشتی با سوخت متانول به قیمت هر کدام ۱۷۵ میلیون دلار به کره جنوبی سفارش داد. قرار است این کشتی‌ها در سال ۲۰۲۴ تحویل شوند.
کد خبر: ۹۰۷۰۵

مرسک ۸ کشتی با سوخت متانول سفارش داد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ شرکت A.P. Moller – Maersk اعلام کرد به منظور کربن زدایی و اجرای قانون IMO۲۰۲۰ تعداد هشت فروند کشتی ۱۶ هزار TEU کانتینری را به شرکت صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی سفارش داد.

"Ole Graa Jakobsen" رئیس فنّاوری ناوگان  مرسک گفت: این کشتی‌ها ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار گرانتر از کشتی‌های معمولی است و هرکدام از این کشتی‌ها ۱۷۵  میلیون دلار هزینه در‌بر دارد که در مجموع ۱.۴ میلیارد دلار بالغ می‌شود.

وی افزود: کشتی‌های جدید مجهز به موتور‌هایی هستند که می‌توانند با متانول سبز کار کنند و دو‌گانه سوز خواهند بود که در مواقع ضروری از سوخت دیگر یعنی ال ان جی  بتوان استفاده کرد.

"مورتن بو کریستیسن" مدیر کربن زدایی مرسک در گفتگو با سایت‌های خبری اعلام کرد به منظور حمایت از مشتریان خود دست به چنین سفارشاتی زده‌ایم، زیرا دستیابی به کربن صفر درصد در مقاطع ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ از اهداف تعیین شده برای ما است.

وی گفت: علاوه بر این تاکید داریم کشتی‌هایی که در حال حاضر کار می‌کنند نیز حتماً از سوخت کم کربن استفاده کنند، زیرا صرفه جویی سالانه ناشی از کاهش انتشار دی اکسید کربن به میزان یک میلیون تن در سال در مجموع سه درصد از گاز‌های گلخانه‌ای جهان را کم می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار