۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷

جام دریا راهی برای اتحاد بیشتر کشور‌ها

جام دریا راهی برای اتحاد بیشتر کشور‌ها
ناخدا دوم دانیر خایرشف با تاکید بر اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، گفت: قطعاً با برگزاری جام دریا به نزدیک شدن کشور‌ها به ارتباط بهتر بایکدیگر خواهیم رسید و برای همه تیم‌های حاضر که با مهارت بالای خودشان شرکت کرده‌اند آرزوی موفیقت می‌کنم.
کد خبر: ۹۰۶۹۸

به گزارش مانا، پیش از ظهر امروز نشست خبری نمایندگان کشور‌های حاشیه دریای خزر در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.  

جانشین ناوگان خزر نیروی دریایی روسیه با تشکر از فرمانده کل ارتش ایران بابت میزبانی این دور از رقابت‌ها اظهار کرد: در ۷۲ ساعت گذشته که در خاک کشور ایران بودیم همه بازیکنان، داوران و خدمه قرنطینه بودند و خوشبختانه بعد از انجام تست‌های لازم هیچکدام از آنان مبتلا به بیماری کرونا نبودند و ما کاملا آمادگی لازم را برای انجام مسابقات داریم.  

دریادار سرگیی یکیموف با تاکید براینکه مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این رقابت‌ها دوستی هر چه بیشتر میان کشور‌های حاشیه دریای خزر است، افزود: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و بستر مناسبی برای افزایش تعاملات و همدلی هاست، ما امنیت آن را حفظ می‌کنیم و آن را به آینده‌گان تقدیم می‌کنیم و این مسابقات ابتکار بسیار خوبی است که به وسیله آن می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم.  

سرپرست تیم ایران در مسابقات جام دریا نیز با بیان اینکه ما از ماه‌ها قبل برای کنترل بیماری کرونا جهت برگزاری مسابقات برنامه ریزی داشتیم و کارگروه بهداشت و درمان برای آن تدارک دیدیم، اظهار کرد: تیم‌های عازم قبل از مسابقات، به مدت ۱۵ روز قرنطینه شدند و به محض ورود تیم‌های خارجی و تیم‌های ما به محل مسابقه به طور روزانه توسط کارگروه بهداشت کنترل و پایش شدند.  

ناخدا یکم فرامرز بمانی با بیان اینکه به طور غیر مترقبه از اعضای تیم‌ها تست کرونا گرفته می‌شود و به تمامی شرکت کنندگان بسته بهداشتی داده شده، گفت: همه مکان‌های مربوط به این رقابت‌ها از قبل ضدعفونی شده ضمن اینکه مسابقات ما در دریا انجام می‌شود و ارتباطی با سایر مردم ندارد و تیم‌ها بعد از مسابقات به اسکله‌های ناوگان شمال باز می‌گردند.  

وی با اشاره به اینکه پروتکل‌های این مسابقه در دبیرخانه دائمی کشور روسیه تهیه و تنظیم شده، افزود: مسابقات شناور‌های جام دریا در شش بخش مهار بویه، مبارزه با آبگرفتگی، بقا در دریا، تیر اندازی سطحی، تیراندازی هوایی و تیراندازی به ماکت مین برگزار می‌شود.  

سرپرست تیم قزاقستان نیز با تشکر از سرپرست تیم ایرانی با بیان اینکه تمام خدمه کشتی این کشور دارای کارت واکسن می‌باشند، اظهار کرد: از برنامه‌های اصلی ما در جهت مقابله با ویروس کرونا آمادگی از قبل و برنامه ریزی مناسب بود و ما تمام خدمه کشتی و هیات داروان خودمان را قبل از اعزام به ایران واکسینه کردیم.  

ناخدا دوم دانیر خایرشف با تاکید بر اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، گفت: قطعاً با برگزاری جام دریا به نزدیک شدن کشور‌ها به ارتباط بهتر با یکدیگر خواهیم رسید و برای همه یتیم‌های حاضر که با مهارت بالای خودشان شرکت کرده‌اند آرزوی موفیقت می‌کنم.  

جانشین نیروی دریایی آذربایجان نیز با بیان اینکه در شرایط کنونی در خصوص کرونا تمام قواعد را رعایت کرده و نسبت به آن مسؤولیت مندانه برخورد کرده ایم، اظهار کرد: قبل از انجام مسابقات جام دریا از طرف فرماندهی تمامی اقدامات در خصوص این ویروس انجام شده و تمامی شرکت کننده‌های ما در آذربایجان واکسینه شدند و بعد از ۷۲ ساعت قرنطیته بسمت ایران آمدند، همچنین پس از پهلوگیری در ایران ناو‌های آدربایجان پس از ۳ روز قرنطینه، تست گیری شدند و تمامی تست‌ها منفی بود.  

ناخدا یکم حبیب خلیل اف با تائید سخنان نمایندگان سایر کشور‌های حاضردر جام دریا با بیان اینکه این مسابقات برای تحکیم روابط بسیار موثر خواهد بود، گفت: تمامی تیم‌های شرکت کننده در جام دریا تجارب و دانش خود را برای تیم‌های مقابل عرضه خواهند کرد و این برای توانمندی بیشتر همه‌ی شرکت کنندگان مفید است.  

به گزارش فارس، ششمین دوره مسابقات جام دریا از سوم شهریوربه مدت ۱۳ روز جریان دارد و بندرانزلی میزبان مسابقات شناوری این دوره از مسابقات است. / فارس

ارسال نظرات
آخرین اخبار