۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

صید میگوی خلیج فارس به 1040 تُن رسید

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات، گفت: طی ۲۱ روز از صید لنج‌ها و قایق‌های صیادی در خلیج فارس، صید میگو به هزار و ۴۰ تن رسیده است.
کد خبر: ۹۰۶۹۴

صید میگوی خلیج فارس به 1040 تُن رسید

مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: صید میگو در آب‌های خلیج فارس از تاریخ ۱۲ مرداد ماه توسط ۴۰۰ فروند قایق و از تاریخ ۱۳ مرداد ماه توسط ۳۹۰ فروند لنج صیادی آغاز شده است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات، گفت: طی ۲۱ روز از صید لنج‌ها و قایق‌های صیادی در خلیج فارس، صید میگو به هزار و ۴۰ تن رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: از میزان میگوی صید شده ۸۰۰ تن گونه ببری و ۳۴۰ تن گونه سفید در آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر، اختصاص داشته است.

به گفته آخوندی، بیشترین میزان صید میگوی خلیج فارس به ترتیب در جزیرۀ شیف، بندرگاه، جفره، صلح آباد، بندر عامری و بندر دیر اختصاص داشته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: میزان صید انجام شده طی ۲۱ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است.

وی بیان داشت: البته صید امسال تا کنون در مقایسه با میانگین پنج سال گذشته ۳۸ درصد افزایش و در مقایسه با میانگین ۱۰ سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات، قیمت عمده فروشی روی اسکله را برای گونه میگوی ببری، بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بخش اعظم میگوی دریایی صید شده در بازار داخلی به مصرف می‌رسد.

آخوندی با اشاره به اینکه فصل صید میگوی تابستانه در آب‌های خلیج فارس عمدتاً ۴۵ روز است، بیان داشت: زمان دقیق پایان فصل صید پس از انجام گشت‌های تحقیقاتی از سوی موسسه علوم شیلاتی کشور، اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس گشت‌های تحقیقاتی انجام شده و ارزیابی ذخایر، پیش بینی می‌شود صید میگوی خلیج فارس در استان بوشهر در مجموع به دو هزار تن صید برسد.

مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات، یادآور شد: همچنین صید میگو در آب‌های خوزستان نیز همزمان با استان بوشهر آغاز شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیان داشت: همچنین صید پاییزه در آب‌های خوزستان از اوایل آبان ماه به مدت ۴۵ روز انجام خواهد شد.

آخوندی در خصوص صید میگو در آب‌های هرمزگان نیز اذعان داشت: صید میگو در آب‌های استان هرمزگان نیز در فصل پاییز به مدت ۴۵ روز انجام می‌شود.

به گفتۀ وی، قایق‌ها در آب‌های هرمزگان مجوز صید میگو را ندارند و صید میگوی هرمزگان تنها توسط ۱۷۰ فروند لنج انجام می‌شود که طی آن سه گونه موزی، سفید و خنجری صید می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار