۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

رشد ۳۴ درصدی تردد شناور‌ها‌ی تجاری در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در پنج ماه نخست سال جاری ۲۶۴ فروند شناور زیر یک هزار تن به بندرگاه خرمشهر تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۶۸۸

رشد ۳۴ درصدی تردد شناور ها‌ی تجاری در بندر خرمشهر

نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت تخلیه کالا‌های عمومی در بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۹ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: تخلیه کالای کانتینری در بندر خرمشهر در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

اسعدی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب بندر خرمشهر برای ارتباط تجاری با کشور‌های منطقه در خصوص ترانزیت خودرو افزود: در پنج ماه منتهی به مرداد ماه، ترانزیت خودرو از طریق بندر خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹۲ درصد افزایش داشته است.

وی به روند رو به رشد فعالیت بندری خرمشهر پس از همه گیری ویروس کرونا آمادگی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر را برای ارائه خدمات بندری به تجار و بازرگانان منطقه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مانا بندرگاه خرمشهر در جریان جنگ تحمیلی به اشغال متجاوزین بعثی عراق درآمد و متعاقب آن همه تأسیسات بندری و گمرکی آن به کلی نابود و منهدم شد.

بازسازی این بندر استراتژیک پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ تحمیلی شروع شد و پس از سه سال فاز اول این بندر به بهره برداری رسید.  

خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده با ۲۰ پست اسکله فعال، بزرگترین بندر آزاد تجاری کشور محسوب می‌شود.

پارسال حدود ۲.۵ میلیون تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار