۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

پهلوگیری ۱۱۷ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری ۱۱۷ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور در مجتمع بندری امام خمینی پهلو گرفتند.
کد خبر: ۹۰۶۸۷

پهلوگیری ۱۱۷ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی

عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این کشتی‌ها حامل شش میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی شامل نهاده‌های دامی و غلات بودند.

وی گفت: تخلیه کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

دریس افزود: کالا‌های اساسی شامل دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، روغن خوراکی، گندم و برنج بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: از میزان کالا‌های اساسی پنج میلیون و ۷۱۳ هزار تن از آن با استفاده از ناوگان جاده‌ای و ١٢ هزار تن نیز از طریق ناوگان ریلی به منظور تسریع در خروج کالا‌های اساسی به مبادی مصرف در اقصی نقاط کشور حمل شده است.

وی ادامه داد: تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از شش میلیون تن انواع کالای اساسی با همکاری عوامل مختلف اجرایی از این بندر خارج شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان  با اشاره به نگهداری بیش از ۳.۳ میلیون تن انواع کالا‌های اساسی در مجتمع بندری امام خمینی  گفت: با همکاری و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی روند خروج کالا‌های اساسی از بندرامام خمینی همچنان ادامه دارد.

حدود ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می‌شود. این بندر راهبردی ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالا‌های نفتی و غیرنفتی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار