۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹

راه‌اندازی سیستم دیجیتالی ذخیره و جابه‌جایی کانتینر در بندر جبل‌علی

سیستم ذخیره‌سازی و جابه‌جایی دیجیتالی جعبه‌های کانتینر به منظور سرعت بخشیدن به چیده شدن و جابه‌جایی کانتینرها و استفاده کمتر از فضا در بندر جبل‌علی راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۴

راه‌اندازی سیستم دیجیتالی ذخیره و جابه‌جایی کانتینر در بندر جبل‌علی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ شرکت DP World امارات مجری این پروژه اعلام کرد این تأسیسات به عنوان  سریع‌ترین فنّاوری ذخیره و جابه‌جایی می‌تواند به طور همزمان ۷۹۲ کانتینر را در خود جای داده و بلافاصله نسبت به جابه‌جایی آن‌ها با استفاده از آخرین فنّاوری‌ها اقدام کند.

سلطان احمد بن سلیم، مدیرعامل گروه DP World  امارات در این زمینه گفت: این بندر از نوآوری‌ها برای فعال کردن تجارت دریایی و ارائه راه حل‌های لجستیکی هوشمند  با مدیریت زمان استفاده می‌کند. با اجرای این طرح ضمن اینکه  سرعت جابه‌جایی کانتینر‌ها توسط حمل و نقل جاده‌ای به شدت افزایش یافته، صرفه جویی بسیار مؤثری نیز انجام شده به گونه‌ای که هزینۀ انرژی جابه‌جایی ماشین‌آلات ۲۹ درصد کاهش یافته است. در واقع  تریلی‌ها بدون تلف شدن  زمان بارگیری کرده و راهی مقصد می‌شوند.

وی افزود: این سیستم تمامی پایانه‌های کانتینری را متحول خواهد کرد به گونه‌ای که سه برابر از ظرفیت یک پایانه کانتینری معمولی را که برای چیدن کانتینر استفاده می‌شود، کاهش می‌دهد. ضمن اینکه در کاهش میزان کربن و دستیابی به محیط زیست سالم نیز پیشقدم است.

ماتیاس دوبنر، رئیس و مدیرعامل شرکت BOXBAY از شرکای آلمانی این پروژه گفت: استفاده از چنین سیستمی برای بنادر سراسر جهان نوآورانه و کم‌هزینه است. در واقع می‌توان گفت ردپای کربن در این طرح دیده نمی‌شود چرا‌که تمام ماشین‌آلات با استفاده از برق و انرژی خورشیدی کار می‌کنند.

این سیستم دیجیتالی با استفاده از مهندسان و متخصصان آلمانی تأسیس شده است و در این سیستم با چیدن کانتینر‌ها روی هم فضای کمتری اشغال می‌شود. این پروژه نشان داد ۷۰ درصد از فضایی که قبلاً برای چیدن کانتینر‌ها استفاده می‌شد کاهش یافته است در حال حاضر این سریع‌ترین سیستم جابه‌جایی کانتینر در دنیا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار