۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

معرفی گردشگری سواحل مکران در نمایشگاه اکسپو دوبی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از معرفی جاذبه های گردشگری دریایی و ساحلی دریای عمان و نمایش جایگاه ویژه سواحل مکران به عنوان هاب گردشگری منطقه، در نمایشگاه  بین المللی اکسپو دوبی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۸۲

معرفی گردشگری سواحل مکران در نمایشگاه اکسپو دوبی
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده گردشگری استان سیستان و بلوچستان در زمینه‌های مختلف، این استان به همراه تهران در نمایشگاه جهانی اکسپو دوبی شرکت خواهد کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از معرفی جاذبه‌های گردشگری دریایی و ساحلی دریای عمان در نمایشگاه دوبی خبر داد.

وی همچنین معرفی ورزش‌های دریایی متنوع در آب‌های ساحلی دریای عمان از جمله موج سواری و غواصی را به عنوان ظرفیت‌های مهم گردشگری از دیگر برنامه‌های مهم سیستان و بلوچستان برای ارائه در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو دوبی اعلام کرد.

وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر ارائه شرایط بوم‌گردی، طبیعت‌گردی و کویر‌نوردی نیز از دیگر برنامه‌های سیستان و بلوچستان جهت معرفی در نمایشگاه مذکور خواهد بود.

جلال زایی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های جهانی اکسپو به لحاظ اعتبار سومین رویداد مهم دنیا پس از جام جهانی فوتبال و المپیک است که این رویداد جهانی به نام المپیک فرهنگ ملل معروف شده است، تاکید کرد: این نمایشگاه بستری برای رشد و مطرح‌شدن ایده‌های خلاقانه و نو در حوزه گردشگری و سفر دوران پساکرونا خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، وقتی رویداد بزرگی به وسعت اکسپو در آغار گام دوم انقلاب و ورود به سده جدید در نزدیک‌ترین موقعیت جغرافیایی نسبت به ایران با حضور بیش از ۱۹۸ کشور در دوبی برگزار می‌شود امکان بالقوه‌ای برای بهره‌مندی از این ظرفیت با اهمیت را برای مقاصد ناشناخته فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام‌شده حاکی از حضور ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده در این رویداد بزرگ جهانی است، اظهار داشت:  بنابراین این نمایشگاه فرصت ویژه‌ای را برای معرفی ظرفیت‌های متعدد و متنوع سیستان و بلوچستان با توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی در سطح بین‌المللی فراهم کرده است.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تنوع فرهنگی و تنوع قومی از مزیت‌های استان است و جایگاه ویژه سواحل مکران که می‌تواند نقش هاب منطقه‌ای گردشگری را بر عهده بگیرد ظرفیت قابل ارائه استان در این نمایشگاه است.

جلال زایی در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: صنایع‌دستی، موسیقی، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی نیز از دیگر مزیت‌های رقابت‌پذیر سیستان و بلوچستان در این رویداد خواهد بود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: تغییر نگاه دولت فعلی نسبت به توسعه استان با انتخاب استاندار ویژه و اعلام آمادگی برای تسریع در ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های لازم در راستای جذب گردشگران و بهبود شرایط زیست بهتر شرایط استان برای حضور در این نمایشگاه را متفاوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه برای نخستین‌بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود، عنوان کرد: نمایشگاه اکسپو دوبی فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است؛ لذا تدوین بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان برای ارائه در این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های قابل اجرا‌ست.

جلال زایی، تغییر دیدگاه‌ها نسبت به سیستان و بلوچستان و شروع دوباره گردشگری و یافتن موقعیت در مقیاس بین‌المللی را از دیگر مزایای حضور در رویداد اکسپوی دوبی اعلام کرد و بیان داشت: اکسپوی دوبی در واقع رویدادی برای به نمایش درآوردن گذشته، اکنون و آیندۀ هر کدام از مقاصد گردشگری در سطح بین‌المللی است.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دوبی  با شعار فرصت، تحرک، پایداری میزبان کشور‌های مختلف خواهد بود. نمایشگاه اکسپو با توجه به تنوع ارائه محصولات در بخش‌های یادشده، وسعت و حضور کامل کشور‌ها به‌عنوان المپیک فرهنگ ملل معروف شده است که از نظر شکوه و عظمت با المپیک برابری می‌کند.

اکسپوی دوبی فرصت بی‌نظیری برای معرفی خدمات شرکت‌های برتر گردشگری استان سیستان و بلوچستان  به بازار‌های جهانی و برگزاری نشست‌های تخصصی با بخش خصوصی سایر مقاصد بین‌المللی و انعقاد قرارداد برگزاری تور است که به مدت شش ماه، از تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ لغایت ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دوبی امارات متحده عربی برگزار می‌شود.

سیستان و بلوچستان به همراه استان تهران از ۱۷ الی ۲۷ بهمن به‌مدت ۱۰ روز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار