۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

آب‌های شمالی خلیج فارس در دو روز آینده مواج و توفانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمالی خلیج فارس در دو روز آینده مواج و توفانی پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۴۷

آب‌های شمالی خلیج فارس در دو روز آینده مواج و توفانی است

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های خروجی هواشناسی، آب‌های شمالی خلیج فارس و مناطق آبراهی خوزستان تحت تاثیر تغییرات جوی و وزش باد‌های نسبتاً شدید متلاطم و مواج خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج در آب‌های شمالی خلیج فارس تا ۱.۵ متر خواهد رسید و احتمال پاره شده تور‌های صیادی در آبرا‌های اروندرود و بهمنشیر وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ازعموم دریانوردان و صیادان خوزستانی خواست تا بهبود شرایط جوی به دریا نروند.

سبزه زاری افزود: از روز چهارشنبه هفته جاری با افزایش روند گرما، انتظار می‌رود دما در شهر‌های ساحلی خوزستان از ۵۰ درحه بالای صفر نیز عبور کند و متعاقب آن میزان رطوبت هوا با نسیم دریا به خشکی افزایش یابد.

معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان از عموم صیادان بنادر استان خواست سفر‌های دریایی خود را به دلیل تغییرات جوی و وضعیت نامساعد آب و هوایی به تعویق بیندازند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان با اعلام وضعیت نارنجی در شهر‌های ساحلی خوزستان نسبت به افزایش موارد گرمازدگی هشدار داد و از ساکنان شهر‌های ساحلی استان خواست مصرف برق و آب خود را مدیریت کنند تا با مشکل روبه‌رو نشوند.

گرما و روند صعودی شیوع ویروس کرونا بیشتر ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان را خانه نشین کرده و بیشتر واحد‌های تجاری نیز تعطیل و خیابان‌ها خلوت هستند.

هم اکنون همه شهر‌های و بخش‌های ساحلی خوزستان در وضعیت نگران کننده قرمز کرونایی قرار دارند و هر لحظه بر میزان ابتلا به این ویروس کشنده افزوده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار