۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

حقوق ۹۰۰ نفر ناجی غریق مازندران هنوز پرداخت نشده است/ گردشگران از سفر به مازندران خودداری کنند

کد خبر: ۹۰۶۴۱

حقوق ۹۰۰ نفر ناجی غریق مازندران هنوز پرداخت نشده است/ گردشگران از سفر به مازندران خودداری کنند

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: با وجود تلاش‌های بی وقفه و ایثارگرانه ناجیان غریق در طول نوار ساحلی مازندران، هنوز حقوق آن‌ها پرداخت نشده است.

علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به گذشت تقریباً سه ماه از آغاز فعالیت ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان گفت: با وجود تلاش‌های بی وقفه و ایثارگرانه ناجیان غریق در طول نوار ساحلی مازندران، هنوز حقوق آن‌ها پرداخت نشده است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، بیان داشت: به منظور رفع این مشکل طی جلسات ستاد ساماندهی سواحل کشور، خواستار تامین هر چه سریعتر بودجه برای پرداخت حقوق ناجیان غریق شده‌ایم.

وی اذعان داشت: بر اساس قول‌های مساعد مسئولان ستاد ساماندهی سواحل کشور، امیدواریم به زودی با تامین بودجه لازم، حقوق ناجیان غریق فعال در نوار ساحلی استان، پرداخت شود.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، امسال ۹۰۰ نفر ناجی غریق در طول ۷۲۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران و در ۳۷۲ نقطه حادثه خیز استقرار یافته اند تا از ورود موج عظیم گردشگران به دریا جهت شنا جلو گیری کنند.

رجبی ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: استقرار ناجیان به صورت شیفتی انجام می‌شود تا ناجیان با تمام توان و نیرو به عملیات امداد و نجات بپردازند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، یادآور شد: متاسفانه در خارج از ساعات حضور ناجیان شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعداد زیادی از هموطنمان گرفته شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان کرد: امیدواریم با افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز فرهنگ سازی، مردم از شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ طرح ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان بیان داشت: شناگاه‌های این طرح‌های ساماندهی دریا از دهم تیرماه با قرمز شدن شرایط کرونایی مجدد تعطیل شده اند.

این مقام مسئول در استانداری مازندران از مردم خواست تا به طور جدی از سفر به استان مازندران و به ویژه ورود به سواحل برای شنا کردن در شرایط قرمز کرونایی خودداری کنند و تعطیلات پیش رو را فرصتی برای سفر به سواحل دریای خزر قلمداد نکنند.

رجبی تاکید کرد: گردشگران باید این هشدار‌ها را جدی بگیرند که در غیر این صورت عواقب جبران ناپذیری را متحمل خود و سایر هموطنانمان خواهند کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار