۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

به آب­‌اندازی کشتی «پشتیبان ماهیگیری» در هرمزگان به زودی

به آب­‌اندازی کشتی «پشتیبان ماهیگیری» در هرمزگان به زودی
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: کشتی "پشتیبان ماهیگیری" در راستای ارتقای خدمات‌دهی به جامعه صیادی این استان به‌زودی آب‌اندازی و از آن بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۲۴

به گزارش مانا، عبدالرسول دریایی در بازدید از روند اتمام کارکشتی "پشتیبان ماهیگیری" اظهارداشت: این شناورها مایحتاج شناورهای صیادی به‌ویژه شناورهای آب دور را در دریا تامین می‌کنند و در مقابل آبزیان صید شده آن‌ها را دریافت و به ساحل  منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: با استفاده از این شناورها راندمان صید شناورهای صیادی افزایش می‌آید و هم‌چنین شاهد کاهش مدت زمان رفت‌وآمد و کاهش هزینه‌های آن برای صیادان خواهیم بود.

مدیرکل شیلات هرمزگان طول این شناور را ۶۴ متر با حدود ۱۲ متر عرض عنوان کرد که قابلیت نگه‌داری و حمل ۵۰۰ هزار لیتر سوخت، ۴۵۰ تن ماهی و محصولات صید شده و ۳۵۰ هزار لیتر آب را دارد.

به گفته دریایی، برخورداری از تونل انجماد با قابلیت انجماد ۶۰ تن ماهی در ۲ شیفت شبانه‌روز در دمای منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد و  دو انبار نگه‌داری ماهی (هر انبار ۴۵۰ متر مکعب؛ ۲۲۵ تن ماهی منجمد درمجموع ۹۰۰ متر مکعب؛ ۴۵۰ تن ماهی منجمد) در دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد را از ویژگی‌های این شناور خواند.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۳۲ نفر به‌صورت مستقیم  با اجرای این طرح گفت: این شناور به شناورهای صیادی که در فاصله‌های دورتر از هزار مایلی (در خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند) از ساحل به صیادی فعالیت دارند، خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل شیلات هرمزگان از دیگر مزیت‌های این شناور اضافه کرد: طراحی این شناور برای نخستین بار به صورت ۱۰۰ درصد در داخل کشور و ساخت آن با همکاری شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت ایزوایکو انجام شده است.

دریایی گفت: آزمایش مدل شناور نیز توسط مراکز پژوهشی مهندسی و دانشگاهی کشور انجام و مورد محاسبه قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار