۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

شهرهای ساحلی خوزستان در سیطره و هجوم بی‌امان کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ثبت و شناسایی ۷۲۵ بیمار جدید کرونایی در شهر‌های ساحلی خوزستان در یک شبانه روز خبر داد و آن را یک رکورد جدید از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون عنوان کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۶۲۲
شهرهای ساحلی خوزستان در سیطره و هجوم بی‌امان کرونا
 
دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در شبانه روز گذشته  ۳۰۸ نفر در آبادان، ۱۶۴ نفر در خرمشهر، ۱۵۳ نفر درشادگان و ۱۰۰ نفر در ماهشهر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی گفت: در این مدت سه نفر در آبادان، سه نفر درماهشهر یک نفر از خرمشهر و یک نفر در شادگان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: در همین مدت ۷۶ بیمار در بیمارستان بستری و ۶۱ بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۴۱۱ بیمار در بیمارستان‌های شهر‌های ساحلی تحت درمان قرار دارند.

وی اضافه کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در شهر‌های ساحلی خوزستان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۲۳۳ هزار و ۷۱۲ مورد بوده که از این تعداد ۱۴ هزار ۴۹۳ نفر بستری و ۱۱۶ هزار و ۷۴ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

دکتر ابول نژادیان افزود: هم اکنون همه شهر‌های ساحلی خوزستان به جز هندیجان که در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد قرمز هستند.

وی رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، عدم ساده انگاری و واکسیناسیون را راه‌های مؤثر در مهار و قطع چرخه بیماری کرونا بیان کرد و افزود: در برخی شهر‌های ساحلی خوزستان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی زیر ۳۰ درصد است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا از ممنوعیت کامل سفر گردشگران به شهر‌های ساحلی خوزستان و تعطیلی بازارچه‌های تجاری و ساحلی استان خبر داد.  

به گزارش خبرنگار مانا، با وجود وضعیت قرمز کرونایی در شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان، فعالیت بنادر بخصوص بندر امام خمینی بدون وقفه ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار