۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

اجرای طرح حمایت از ارتش آبی برای بهبود کیفیت زندگی دریانوردان

دولت امارات موافقت خود را از طرح ابتکاری موسوم به حمایت از ارتش آبی به منظور بهبود کیفیت زندگی دریانوردان و احقاق حقوق آنان اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۶۰۴
اجرای طرح حمایت از ارتش آبی برای بهبود کیفیت زندگی دریانوردان
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "Suhail Al Mazrouei" وزیر انرژی و زیر‌ساخت‌ها در این ارتباط گفت: با توجه به چالش‌ها و مشکلاتی که شیوع کووید ۱۹ برای دریانوردان به وجود آورده طرح ابتکاری حمایت از ارتش آبی را آغاز کرده‌ایم تا یکی از اولین کشور‌هایی باشیم که از خدمات دریانوردان قدر‌دانی می‌کنیم، زیرا آنان گروه‌های اولویت داری هستند که مانند کادر درمان نقش مهمی را در رساندن کالا‌ها و ارائه خدمات علی‌رغم کرونا به مردم دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه امارات یک مرکز لجستیکی است این کشور تصمیم دارد به خط مقدم حفاظت از دریانوردان تبدیل شود. با وجود این طرح مالکان کشتی یا صاحبان خطوط کشتیرانی نمی‌توانند برای ارتقا کیفی دریانوردان بی‌تفاوت باشند. به همین جهت کشتی‌هایی که از سراسر دنیا وارد آب‌های این کشور شوند در صورتی که  حقوق دریانوردان را نقض کنند از ورودشان به آب‌های امارات خودداری می‌شود و یا در صورت پهلوگیری اجازه نقض حقوق دریانوردان و خدمه داده نخواهد شد.  

وی گفت: امروزه دریانوردان در سراسر دنیا با مشکل  واکسیناسیون، تغییر خدمه، حقوق کار، ایمنی دریا و ... دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این ارتباط سازمان‌های بین‌المللی مانند IMO، WHO ، سایر سازمان‌های مردم نهاد و همچنین واتیکان برای حمایت از دریانوردان اطلاعیه‌های مختلفی را صادر کرده‌اند. به همین جهت در اولین فرصت واکسیناسیون رایگان و همچنین درمان رایگان به دریانوردان مبتلا به کووید ۱۹ و تعویض خدمه در آب‌های امارات به سرعت انجام می‌شود.

شایان ذکر است در بنادر امارات سالانه ۲۱ هزار کشتی تردد می‌کنند و بیش از هفت میلیون کانتینر در بنادر آن جابه‌جا می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار