۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

تداوم افزایشی ورود گردشگران به سواحل مازندران/ تعداد غرق شدگان به ۴۵ نفر رسید

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به افزایش تعداد غرق شدگان دریای خزر، گفت:  ورود گردشگران به سواحل استان مازندران با وجود شرایط قرمز کرونایی در سراسر کشور، روز به روز در حال افزایش است.
کد خبر: ۹۰۶۰۳
تداوم افزایشی ورود گردشگران به سواحل مازندران/ تعداد غرق شدگان به ۴۵ نفر رسید
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا به روند افزایشی ورود مسافران به استان مازندران اشاره کرد و گفت: با وجود شرایط قرمز کرونایی کشور و خطراتی که گردشگران را تهدید می‌کند، متاسفانه شاهد افزایش روند ورود گردشگران به سواحل استان هستیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، اظهار داشت: نیروی انتظامی و پلیس راهور نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از ورود مسافران به سواحل دریای خزر انجام می‌دهند، اما مردم توجهی به این امر ندارد.

به گفته وی، ادامه تداوم ورود گردشگران به سواحل دریای خزر باعث افزایش بیش از پیش شیوع کرونا خواهد شد که مردم باید آن را جدی بگیرند.

وی در ادامه گفته‌های خود به افزایش تعداد غرق شدگان اشاره کرد و بیان داشت: بر اساس آخرین اعلام اداره قانون پزشکی استان مازندران، تعداد غرق شدگان به ۴۵ نفر رسیده است.

وی از مردم خواست تا به طور جدی از شنا کردن در دریا خودداری کنند چرا که علاوه بر اینکه توسط بیماری مورد تهدید بیشتری قرار می‌گیرند از سوی دیگر شرایط نامناسب دریا و طوفانی بودن آن، موجبات مرگ آن‌ها را فراهم خواهد کرد.

رجبی ساعات حضور ناجیان غریق را هشت صبح تا هشت شب اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه در خارج از این ساعات شاهد حضور مردم در دریا برای شنا هستیم که همین امر باعث شده جان تعداد  زیادی از هموطنانمان گرفته شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با تاکید بر ضرورت شنای گردشگران در نقاطی که ناجیان غریق حضور دارند و عدم شنای شبانه، خاطرنشان  کرد: امیدواریم با افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز فرهنگ سازی، مردم از شنا کردن در مناطق خطرآفرین خودداری کنند.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، با توجه به شرایط قرمز کرونایی در دو استان تهران و مازندران، مردم باید از سفر کردن پرهیز کرده و به مازندران وارد نشوند، در صورت ورود نیز برای شنا کردن در ساحل اقدام نکنند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، اذعان داشت: امسال ۹۰۰ نفر ناجی غریق در طول ۷۲۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران و در ۳۷۲ نقطه حادثه خیز استقرار یافته‌اند تا از ورود موج عظیم گردشگران به دریا جهت شنا جلو‌گیری کنند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به فعالیت ۲۸ طرح ساماندهی دریا در نوار ساحلی استان بیان داشت: شناگاه‌های این طرح‌های ساماندهی دریا از دهم تیرماه با قرمز شدن شرایط کرونایی مجدد تعطیل شده‌اند.

رجبی در پایان سخنان خود از مردم خواست تا به طور جدی از سفر به استان مازندران و به ویژه ورود به سواحل برای شنا کردن خودداری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار