۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

صیادان خوزستانی برای صید میگو راهی دریا شدند

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: صیادان خوزستانی برای صید میگوی ببری راهی صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۵۹۸
صیادان خوزستانی برای صید میگو راهی دریا شدند
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: حدود ۴۴۰ فروند قایق و شناور صیادی برای صید میگوی ببری به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه صید میگوی ببری با مجوز پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و مصوبه کمیته صید شیلات استان خوزستان آزاد شده است از صیادان خواست قوانین مترتب بر صید میگو را رعایت کنند تا ذخایر این آبزی با ارزش حفظ شود.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: صید میگوی ببری تا اطلاع بعدی برای صیادان خوزستانی آزاد است.

ابوعلی با اشاره به اینکه سالانه بین سه تا ۳۵۰۰ تن میگوی ببری و صورتی از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود افزود: بخشی از صید مرغوب که به "شاه میگو " معروف است به کشور‌های حوزیه خلیج فارس صادر می‌شود.

ممنوعیت صید میگوی صورتی و ببری با هدف بهبود ذخایر و فرصت تخم ریزی برای چند دوره کوتاه مدت در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس اعمال می‌شود.

سنگینی ناوگان صید و صیادی، قاچاق آبزیان، فعالیت غیرمجاز صیادی، ورود شناور‌های کشور‌های بیگانه به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، صید در زمان ممنوعیت و در معرض انقراض برخی گونه‌های دریایی از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.

چالش‌های پیش روی صید و صیادی در خوزستان سبب شده میزان صید دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس روندی کاهشی داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار